آفتاب

وصل شدن تلگرام؛ امیدی هست؟ | قطعی تلگرام کدام کسب و کارها را ورشکست می کند؟

وصل شدن تلگرام؛ امیدی هست؟ | قطعی تلگرام کدام کسب و کارها را ورشکست می کند؟

وصل شدن تلگرام؛ امیدی هست؟ | در حالی که یک خبرگزاری از قطعی دائمی تلگرام خبر داده بود، دیروز آذری جهرمی وزیر ارتباطات و مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور خبر از وصل مجدد تلگرام دادند. قطعی تلگرام برای کسب و کارهای مجازی گران تمام شده است. بخش اعظم کسب و کار مجازی در ایران به تلگرام متکی بود و حالا صاحبان این کسب و کارها منتظر وصل شدن تلگرام نشسته اند.

بیشتر بخوانید: تلگرام وصل می شود ؟
بیشتر بخوانید: تلگرام تا کی قطع است؟
بیشتر بخوانید: علت قطعی تلگرام .
بیشتر بخوانید: جایگزین تلگرام .

به گزارش آفتاب، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قطع دائمی شبکه های اجتماعی را تکذیب کرد.
محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به شایعاتی مبنی بر فلیترینگ دائمی تلگرام در توییتر خود نوشت: شایعه‌‌هایی که درخصوص قطعی دائمی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، صحت ندارد و به نظر می‌رسد هدف آنها ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی و بدبینی عمومی است.

دستیار ویژه روحانی: تلگرام وصل می شود


دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اعلام کرد که فیلتر و ایجاد محدودیت برای شبکه‌های اجتماعی موقتی است.
شهیندخت مولاوردی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه رییس‌جمهور در همایش حقوق شهروندی اعلام کرد که ما به دنبال فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی نخواهیم بود و وزیر ارتباطات قول می‌دهد که دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت، چرا در روزهای اخیر شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام با محدودیت و فیلتر مواجه است، گفت:‌ فیلتر تلگرام موقتی است.
دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: اگر چند روزی صبر کنید، همه چیز درست خواهد شد.

قطعی دائمی تلگرام به روایت منبع آگاه!


این اظهارات در حالی صورت گرفت که پیش از آن، خبرگزاری ایلنا به نقل از یک منبع آگاه از قطعی دائمی تلگرام خبر داده بود.
ایلنا نوشت: یک منبع آگاه با اشاره به فیلترینگ ایجاد شده برای اینستاگرام و تلگرام و در پاسخ به این پرسش که فیلترینگ تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟، گفت: فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل وجود نداشتن نمونه مشابه داخلی، موقتی است و انتظار می‌رود تا محدودیت‌های ایجاد شده برای اینستاگرام تا چند هفته آینده از بین برود و اینستاگرام در وضعیت نرمال قرار بگیرد. البته فیلترینگ هوشمند برای این شبکه اجتماعی به صورت جدی دنبال و درنظر گرفته می‌شود.
وی درباره تلگرام اظهار داشت: مسئولان مجموعه تلگرام با مقامات ایرانی همکاری نکرده‌اند و مشکل در  عبور از خطر قرمز ایران توسط یک پیام‌رسان بیگانه با تعداد زیاد کاربر ایرانی است. انتظار بر این است که پیام‌رسان تلگرام با وجود نمونه‌های داخلی مناسب و امن حتی نمونه‌های خارجی، به صورت دائمی فیلتر و از دسترس خارج شود. توصیه می‌کنیم مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند سروش استفاده کنند.

کسب و کارهایی که با قطعی تلگرام ورشکست می شوند


بازار کسب‌وکارهای تلگرامی و اینستاگرامی، کساد شد. بعد از کشیده‌شدن تجمعات به خیابان‌های مرکزی تهران، تلگرام و اینستاگرام هم در ابتدا دچار مشکل و سپس به‌طور کامل از دسترس خارج شدند. این درحالی است که پیش از آن بسته‌های اینترنتی اپراتورهای کشور هم از کار افتاده بودند.
اگرچه ظهر دیروز، وزیر ارتباطات در پیامی توییتری خبر از موقتی‌بودن فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام داد اما همین چند روز آشفتگی در اوضاع عمومی کشور کافی است که تا فروش بسیاری از کسب‌وکارهای مجازی به صفر رسیده و از رونق بیفتند تا جایی که برخی معتقدند ادامه این روند موجب ورشکستگی کامل تجارت های مجازی خواهد شد...
تلگرام و اینستاگرام جایگزین بومی ندارند
یکی از مهمترین دلایلی که می‌توان بر پایه آن فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام را طرحی شکست‌خورده دانست، عدم وجود جایگزین بومی مناسب برای آنهاست. درحال حاضر، ٤٠‌میلیون ایرانی عضو تلگرام‌اند که به عبارت ساده‌تر یعنی که از هر ١٠ ایرانی، ٦نفر عضو تلگرام دارند. تلگرام سیزدهمین اپلیکیشن محبوب ایرانی است و این درحالی است که شبکه بومی سروش و گپ در جایگاه ٢‌هزار و هشتصدم ایستاده‌اند.
٦٠٠‌هزار کانال ایرانی در تلگرام وجود دارد که گمانه‌زنی‌ها و آمارهای رسمی حاکی از آن است که بیش از ٤٠‌درصد این کانال‌ها، در واقع فروشگاه‌های مجازی‌اند. هر کاربر ایرانی حداقل عضو ١٨ کانال است.
همچنین ٩٠‌درصد کاربران تلگرام ترجیح می‌دهند به جای سیستم از گوشی خود استفاده کنند و نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن به اندازه نسخه موبایلی آن محبوب نیست.
کد N1810328

وبگردی