آفتاب

بازداشت عاملان اغتشاشات دیروز در تهران، اراک و گرگان

بازداشت عاملان اغتشاشات دیروز در تهران، اراک و گرگان

بازداشت عاملان اغتشاشات | در پی تجمعات روز گذشته در تهران، اراک، گرگان و ... امروز برخی از عاملان تخریب و اغتشاش دستگیر شدند. مسئولان امنیتی و قضایی با اعلام این خبر از ممنوعیت تجمعات خبر دادند.

بیشتر بخوانید: کیهان: ملت قیام کرد!
بیشتر بخوانید: پنج روایت از تجمع در تهران .
بیشتر بخوانید: کسانی که از مرگ بر روحانی خوشحالند...!
بیشتر بخوانید: کشته شدن 2 نفر در تجمع دیشب .

بازداشت اغتشاشگران در تهران


استانداری نسبت به برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی در تهران هشدار داد.
کانال استانداری تهران در متن کوتاهی به نقل از محمدحسین مقیمی استاندار تهران نوشته است: هیچ مجوزی برای تجمع در تهران صادر نشده است و تجمعات غیرقانونی است.
پیشتر معاون امنیتی استانداری تهران از برگزاری تجمعات بدون مجوز در پایتخت هشدار داده بود.
همچنین علی‌اصغر ناصربخت معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره اقدامات برخی اغتشاشگران در روز شنبه در تهران اظهار کرد: روز گذشته تعداد اندکی از افراد نا‌آگاه و جاهل که شعارهای غیرمعیشتی نیز زمزمه می‌کردند در طول مسیر خیابان انقلاب تهران اقدام به حرکات ناشایست و تخریب اموال عمومی مردم کردند.
وی ادامه داد: بلافاصله نیروی انتظامی برای تأمین آسایش شهروندان وارد صحنه شد و برخی از عوامل جاهل و نا‌آگاه در این جریان متفرق و تعدادی نیز بازداشت شدند.
معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران تصریح کرد: تعداد اندکی از افرادی که دیروز در آسایش مردم اختلال ایجاد کرده بودند به‌سرعت بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری عاملان تجمع اراک


رییس‌ کل دادگستری استان مرکزی گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد افراد دستگیر شده در تجمعات غیر قانونی شب گذشته به ما اعلام نشده است.
حجت الاسلام عبداللهی در جمع خبرنگاران در خصوص تجمعات روز گذشته که به صورت غیرقانونی در چند نقطه از اراک برگزار شد افزود: مباحث مربوط به این مسئله تحت رصد و بررسی کامل شورای تامین است. این شورا در شب گذشته مصوباتی داشته و دستگاه ها و مراکز مسئول براساس این مصوبات اقدام می کنند.
وی در خصوص دانش آموزان یا افراد کم سن و سالی که در تجمع شب گذشته حضور داشته و برخی از آنها خساراتی را نیز به اموال عمومی یا دولتی وارد کرده اند گفت: افراد زیر 18 سال طفل محسوب می شوند ولی با توجه به اینکه در چنین مواردی هر کسی مرتکب جرم شود دستگیر و به جرم او رسیدگی خواهد شد، در مورد این افراد نیز همین رویه دنبال می شود اما شیوه رسیدگی به اتهامات اطفال تابع مقررات خاص خود است.
عبداللهی اظهار کرد: باید برای آنها پرونده شخصیت تشکیل شود و جهت حضور آنها در دادگاه از مشاور اطفال کمک گرفته می شود، همچنین نگهداری آنها در محل خاصی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه دستور تکمیل پرونده ها صادر شده است افزود: در خصوص برخی جرایم محرومیت اجتماعی در نظر گرفته می شود و آسیب زدن به اموال دولتی از این دسته جرایم است. اگر جرم این افراد به اثبات برسد و در زمره همان مواردی که قانون به عنوان سوء پیشینه پیش بینی کرده قرار گیرد ممکن است در سوابق آنها ثبت شود.
عبداللهی خاطرنشان کرد: با اینهمه مجازات اطفال با غیر اطفال متفاوت است. محرومیت از تحصیل جزو مجازات های این افراد نیست و مشکلی برای شرکت در کنکور نخواهند داشت.
وی در خصوص میزان خسارت وارده به اموال عمومی در شب گذشته گفت: مدیریت بحران باید در این خصوص اظهار نظر کند. 

دستگیری ها بعد از تجمع گرگان


یک رسانه محلی استان گلستان نوشت: تلاش ها برای شناسایی و دستگیری افراد پشت پرده و سایر فعالین موثر در فضاهای حقیقی و مجازی در باب ایجاد و مدیریت تجمعات غیر قانونی ادامه دارد .
لیدرهای بازداشت شده تجمع غیرقانونی شب گذشته گرگان؛ عمدتا تبلیغ و فراخوانی تجمع، طرح شعارهای ساختارشکن، صحنه گردانی تجمع، درگیری با نیروی انتظامی و تحریک مردم عادی به حضور می نمودند .
ارتباط و همکاری با رسانه های ضدانقلاب و سلطنت طلب و تهیه عکس و فیلم از تجمع و ارسال برای این رسانه ها و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی وجه مشترک غالب بازداشت شدگان بوده است .
تلاش ها برای شناسایی و دستگیری افراد پشت پرده و سایر فعالین موثر در فضاهای حقیقی و مجازی در باب ایجاد و مدیریت تجمعات غیر قانونی ادامه دارد .
لازم به ذکر است که در چند وقت اخیر، تحرک جریانات اپوزسیون و ضدانقلاب خارج نشین در فضاهای حقیقی و مجازی افزایش یافته و بدنبال بازسازی و فعال نشان دادن خود است .
دیگر برای همگان کاملا روشن شده است که طرح مسائل اقتصادی و معیشتی مردم صرفا بهانه ای برای آغاز این تجمعات و فتنه جدید علیه نظام و انقلاب اسلامی بوده است.
کد N1809850

وبگردی