آفتاب

آمریکایی‌ها مشغول ماهی گرفتن هستند/عکس

آمریکایی‌ها مشغول ماهی گرفتن هستند/عکس

مقامات آمریکایی به ناآرامی های داخل کشورمان در اظهاراتی مداخله جویانه و منفعت طلبانه واکنش نشان دادند و هر کدام با نوع سیاست خود سوار بر موج اعتراضات ایران شده اند.

زهره نوروزپور: ناآرامی سه روز گذشته در کشورمان، ماهی گیری مقامات آمریکایی را رونق داده است. از دونالد ترامپ تا کلینتون نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وضعیت پیش آمده در کشورمان واکنش نشان داده اند و با فرصت طلبی سوار بر این موج شده اند. مقاماتی که تا دیروز دشمن قسم خورده مردم ایران بودند حالا نگران معیشت مردم ایران شده اند! کسانی که شدیدترین تحریم های اقتصادی علیه کشورمان وضع کردند و منطقه خاورمیانه و همسایگان ایران را به وحشی ترین نوع تروریسم مبتلا کردند، امروز داعیه دار حمایت از مردم نجیب کشورمان شده اند.

در این گزارش مروری بر واکنش مقامات آمریکایی را از نظر می گذرانید و با سبک و سنگین کردن سیاست های ذاتی آنها در می یابید که این تجعمات به نفع چه کسانی است که امروز با ذوق زدگی فراوان توئیت های به فریبکارانه را به دنیا مخابره می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، هیلاری کلینون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توئیتی زیرکانه هم پیشنهاد صلح را داده است هم از معترضان حمایت کرده است! کلینتون که در دوران سکان داری وزارت خارجه آمریکا تحریم های شدیدی علیه برنامه هسته ای ایران را وضع کرد، و در زمان بهار عربی از وضعیت مصر، تونس و لیبی سواستفاده کرد و رسوایی بنغازی را به بار آورد، حال در اظهاراتی مداخله جویانه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: «مردم ایران خواستار آزادی و آینده‌ای هستند که لیاقت آن را دارند. من امیدوارم که دولت ایران به خواسته‌های آنها به‌طور صلح‌آمیز پاسخ دهد.»




در همین حال پال رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در اینباره نوشت: «ما از معترضان ایرانی حمایت کنیم.
این، نتیجه اقدامات رژیمی است که تمرکزش بیشتر معطوف حمایت از سازمان‌های تروریستی بوده تا توجه به مشکلات و کمبودهای شهروندان خودش.»

پال رایان در حالی صحبت از حمایت مردم ایران می کند که در چند هفته گذشته مشغول تایید طرح های ضد ایرانی و تحریم های اقتصادی علیه  کشورمان بوده است.



در ادامه مداخلات مقامات آمریکایی در امور کشورمان، سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای گفت: «حکومت ایران باید حقوق شهروندان خود را رعایت کند و به مطالبات آنها پاسخ دهد.»


وزارت خارجه آمریکا هم نیز با صدور بیانیه ای مداخله جویانه گفت: «اخبار تظاهرات مسالمت آمیز ایرانیان را در تمام مناطق را با دقت دنبال می کند.»

همینطور مایک کلی عضو مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی که مشخص نشد مباهات افتخار کردن به رئیس جمهوری ترامپ است یا حمایت از معترضان یا دخالت در امور ایران؟ وی در توئیت خود اینچنین نوشته است: «افراد آزادیخواه در جهان بار دیگر دوستی در آمریکا دارند. معترضانی که جان خود را در ایران به خطر انداخته اند تنها نیستند. آرمان آنها درست است و آمریکا با افتخار در کنار آنها ایستاده است. با دونالد ترامپ، شجاعت و شفافیت ، جای ترس و سازش را گرفته است.»

پیش از توهم مایک کلی در خصوص مردم ایران و اتفاقات اخیر،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده (اینجا) سناتور جان مک کین (اینجا) از اغتشاشات داخل ایران حمایت کردند.

در همین حال مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری ایالات متحده با ریتوئیت کردن موضع ترامپ مدعی شد که به همراه رئیس جمهور کشورش در کنار مردم ایران ایستاده است.

وی در ادامه اظهار نظر سخیف و نخ نمای خود درباره اعتراضات بخشی از مردم کشورمان نوشت: «ایران باید به فعالیت های تروریستی و بی اعتنایی اش به حقوق بشر پایان دهد.»

به گزارش خبرآنلاین، پیرو واکنش های منفعت طلبانه مقامات آمریکایی که بر موج اعتراضات ایران همراه سلطنت طلبان و گروهک تروریستی مجاهدین  سوار شده اند، مقامات ایران هم به نوبه خود پاسخ قاطعی به این نوع واکنش ها نشان دادند.

بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان روز گذشته گفت: «مردم ایران وقعی به شعارهای فرصت طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکایی نمی گذراند. (اینجا)

همچنین حسین امیرعبداللهیان در توئیتر خود خطاب به ترامپ نوشت: «آقای ترامپ ذوق زده نشوید. حساب آشوبگران از پیگیری مطالبات معیشتی مردم جداست. مردم ایران، امنیت ملی و مردم سالاری دینی نظام اسلامی را بر حاکمیت سیاست های مزورانه و تروریستی کاخ سفید ترجیح می دهند.»

52310

کد N1809678

وبگردی