آفتاب

مرکل: آلمان در نتیجه تغییرات اجتماعی دچار چنددستگی نمی‌شود

مرکل: آلمان در نتیجه تغییرات اجتماعی دچار چنددستگی نمی‌شود

صدراعظم آلمان گفت که مردم این کشور نسبت به تغییراتی که در جامعه آنها صورت می‌گیرد به ندرت دچار چنددستگی می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز –یکشنبه- در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی با بیان اینکه با تشکیل دولت جدید به کمک برای مقابله با چالش‌های آینده متعهد است، گفت که مردم آلمان نسبت به تغییراتی که در جامعه آنها صورت می‌گیرد، به ندرت دچار چنددستگی می‌شوند.

آلمان از انتخابات پارلمانی سپتامبر گذشته تاکنون در بن‌بست سیاسی به سر می‌برد. در این انتخابات ائتلاف بزرگ میانه‌روها که از سال ۲۰۱۳ تاکنون قدرت را در این کشور در اختیار داشتند، با شکست سنگینی مواجه شدند.

بر همین اساس، تلاش‌های مرکل برای تشکیل دولت جدید با ائتلافی با دو حزب کوچک راه یافته به مجلس نیز با شکست مواجه شده است و مرکل را بار دیگر مجبور به گفت‌وگو با سوسیال دموکرات‌ها به عنوان شرکای پیشین حزب حاکم آلمان کرد.

مرکل همچنین به وجود نگرانی‌هایی که در آلمان درباره تغییرات اجتماعی از جمله پذیرش پناهجویان ایجاد شده است، اذعان کرد؛ سیاست‌هایی که بسیاری از محافظه‌کاران رهبری مرکل را به واسطه آن زیر سوال برده بودند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نظرات مختلفی که در یک سال گذشته شنیده است، نیز گفت: «برخی از چنددستگی در جامعه سخن می‌گویند».

کد N1809608

وبگردی