آفتاب

مالکیت فکری ایجاد امنیت پایدار برای هنرمندان، مصنفین و صاحبان ایده می‌کند

مالکیت فکری ایجاد امنیت پایدار برای هنرمندان، مصنفین و صاحبان ایده می‌کند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری با بیان اینکه مالکیت فکری ایجاد امنیت پایدار برای هنرمندان، مصنفین و صاحبان ایده می‌کند، گفت: وقتی مخترع، صاحب ایده و هنرمند ما امنیت ذهنی از بابت حفظ ایده و اثرش داشته باشد طبیعتا با آسایش و دقت بیشتری به ادامه فعالیت علمی و هنری خود می‌پردازد که به نفع کشور و جامعه است.

به گزارش ایلنا، در جلسه میرهادی قره‌سید رومیانی معاون حقوق مالکیت فکری و محمد حسین کیانی مدیر کل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور مقرر شد اقدامات لازم جهت رفع مشکلات و شبهات فیمابین و دغدغه‌های حوزه مالکیت و در راستای اجرای منویات دولت و قوه قضائیه کارگروهی مشترک تشکیل شود و به صورت منظم ومستمر پیگیری‌های لازم در این خصوص را انجام دهد.

‎ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری در تشریح این جلسه عنوان کرد: در راستای اجرای سیاست‌ها و مصوبات دولت، معاونت مالکیت فکری درحال انجام اقدامات مربوطه است و از طرفی برای ایجاد نقاط اشتراک با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این جلسه به دستور وزیر دادگستری و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت هماهنگی بیشتر و حل مسائل موجود در حوزه مالکیت فکری برگزار شد.

‎وی عنوان کرد: این تعاملات باید انجام گیرد تا هم افزایی درونی و داخلی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم با تمرکز بر ظرفیت‌ها درعرصه بین الملل حضور قوی و پررنگی داشته باشیم.

‎وی ادامه داد: صحبتهای مختلفی در راستای هماهنگی بیشتر مطرح و مقرر شداقدامات لازم جهت رفع مشکلات و شبهات فیمابین و دغدغه‌های حوزه مالکیت، کارگروهی مشترک تشکیل گردد و به صورت منظم و مستمر پیگیری‌های لازم در این خصوص را انجام دهد.

‎سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری اظهار کرد: در حوزه مالکیت فکری مسائل مختلفی مطرح هست که لازم است جلسات مختلفی بین سازمانهای مربوطه در راستای پیشبرد سریع اهداف حوزه مالکیت فکری برگزار شود.

‎وی افزود: مالکیت فکری ایجاد امنیت پایدار برای هنرمندان، مصنفین و صاحبان ایده می‌کند و نیاز است جهت تحقق حداکثری این امنیت پایدار همه ما تلاش کنیم.

‎قره سید رومیانی گفت: وقتی مخترع، صاحب ایده و هنرمند ما امنیت ذهنی از بابت حفظ ایده و اثرش داشته باشد طبیعتا با آسایش و دقت بیشتری به ادامه فعالیت علمی و هنری خود می‌پردازد که به نفع کشور و جامعه است.

‎معاون امور مجلس و حقوقی وزارت دادگستری در پایان خاطر نشان کرد: درحال حاضر نیز با تمام توان در حال اجرای منویات دولت و قوه قضاییه هستیم.

کد N1809362

وبگردی