آفتاب

انتقاد سراج از بی‌اهمیت جلوه دادن موسیقی ایرانی توسط صداوسیما

انتقاد سراج از بی‌اهمیت جلوه دادن موسیقی ایرانی توسط صداوسیما

برترین‌های بخش آواز و آلبوم سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، اختتامیه سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی شب گذشته با حضور اهالی هنر برگزار شد و از برگزیدگان این جشنواره در دو بخش آواز و آلبوم تجلیل به عمل آمد.

شب گذشته تالار وحدت میزبان مراسم اختتامیه سومین جشنواره بسطامی که طی آن در بخش آلبوم برتر مقام اول تا سوم به ترتیب به آلبوم‌های «از سراسر گذشته» به خوانندگی محسن حسینی و آهنگسازی احسان عبایی، «هجران» به خوانندگی پارسا حسن‌دخت و آهنگسازی فاطمه فریدی‌زاده و آلبوم «هرچه بود گذشت» به خوانندگی مجتبی عسگری و آهنگسازی فرید نجم الدین تعلق گرفت.

در بخش آواز نیز در رده سنی جوانان (کمتر از سی سال) مقام نخست مشترکا به محمدرضا بشیرزاده متولی و صادق مرادی اختصاص یافت و محسن سیاوشی و محمد کوزه‌گر نفرات دوم و سوم شدند.

در رده سنی آزاد نیز حسین رستمی شاپورآبادی و حمیدرضا محمودمنفرد مشترکا مقام اول را کسب کردند. یاسر پهلوان و مهران شریفی نیز توسط هیات داوران به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.

در بخش بانوان سومین جشنواره موسیقی بسطانی نیز از آساره شکارچی و سمن صرامی تجلیل شد.

در این مراسم حسام الدین سراج طی سخنانی گفت: ظرافت آواز ایرانی دست آورد هزاران سال تلاش است که اکنون به میراث ملی تبدیل شده است. این امانتی است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده است. باید از آن نگهداری کنیم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

سراج با انتقاد از صداسیما افزود: بی‌اهمیت جلوه دادن موسیقی ایرانی توسط این رسانه بزرگ دل اهالی فرهنگ و ادب را به درد آورده است. در روزگار ما این جشنواره کار اشاعه موسیقی ایرانی را ادامه می‌دهد و قبلا جشنواره‌هایی را دیدیم مثل جشنواره باربد و آن رقابت‌های سالم باعث شده تاکنون موسیقیدانانی را داشته باشیم که به آن‌ها افتخار کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلف خواننده‌ها و آلبوم‌های بر‌تر را در رده‌های سنی مختلف معرفی کرده است. گاهی برخی هنرجویان به نتایج اعتراض دارند، باید گفت که جشنواره در سه بخش به صورت کدبندی شده، داوری می‌شود. اساتید و داوران در حوزه‌های مختلف و با پارامترهای متنوع مراحل داوری را انجام می‌دهند. امیدواریم برگزیدگان چراغ موسیقی ایران را در سال‌های آتی روشن نگه دارند.

کد N1809102

وبگردی