آفتاب

تمام دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی اعتباربخشی شدند

تمام دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی اعتباربخشی شدند

معاون آموزشی وزارت بهداشت در افتتاحیه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هدف بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را ایجاد تغییرات ساختاری در نظام آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ذکر کرد و گفت: طی ۳ سال گذشته اجرای این بسته‌ها استانداردهای آموزشی را در دانشگاه ها ارتقا داده است.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در افتتاحیه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که دیروز برگزار شد ضمن تشکر از حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم ارومیه، مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه آمایشی ۲ و  اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، گفت: در فرصتی که پیش رو داریم تمام تلاش ما بر این است که زمینه های ارتقای آموزش در دانشگاههای علوم پزشکی کشور را فراهم کنیم.

 لاریجانی با اشاره به برگزاری جلسه کلان منطقه آمایشی ۲ و طرح ظرفیت ها و مسائل آموزشی دانشگاههای کلان منطقه در این جلسه، گفت: حدود ۱۸ هزار دانشجوی علوم پزشکی در منطقه ۲ مشغول به تحصیل هستند و این منطقه ۴۰ کانون آموزشی دارد. 

 
وی افزود: ظرفیت خوبی برای راه اندازی شبکه های علمی و آموزشی در آینده منطقه وجود دارد و اگر جهت و چشم انداز دانشگاههای منطقه روشن شود می‌توان از پتانسیل های زیاد منطقه برای ارتقای آن بهره برداری کرد.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: دانشگاههای منطقه می‌توانند ظرفیت تحصیلات تکمیلی خود را  در زمینه‌هایی خاص ارتقا دهند و از این طریق در این زمینه‌ها به عنوان قطب کشوری عمل نمایند.

لاریجانی با بیان اینکه طی ۵ سال آینده برنامه این است که هر منطقه ۷۰ درصد نیروی انسانی خود را تربیت کند، گفت: دانشگاهها با تعیین ماموریت ملی برای خود و گسترش رشته‌ها در این راستا می‌ توانند نقش چشمگیری در حرکت کشور به سمت مرجعیت در برخی حوزه‌ها داشته باشند.‌

 
وی با بیان اهمیت رسالت مدار شدن دانشگاه‌ها گفت: این امر تا حدی مهم است که اولین بسته از مجموعه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به دستیابی به مرجعیت علمی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده اختصاص یافته است. 
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بسته حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم خاطرنشان کرد: دانشگاهها باید با محیط بیرون، صنعت و حتی مجامع بین المللی ارتباط داشته باشند و ضمن تولید علم براساس نیاز جامعه زمینه‌های تولید ثروت را نیز فراهم نمایند. 

لاریجانی به اهمیت توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای منطقه طی چند سال گذشته ظرفیت های خود برای جذب دانشجوی خارجی و توریسم درمانی را افزایش داده اند. منطقه ۲آمایشی به لحاظ اقلیمی این ظرفیت را دارد تا بتواند از کشورهای منطقه دانشجو و بیمار جذب نماید. 

 
وی افزود: تسهیلات این کار در معاونت آموزشی وزارت بهداشت فراهم شده و طی بخشنامه‌ای به دانشگاهها اختیار جذب دانشجوی خارجی داده شده است. 
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت به اهداف بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برای ایجاد تحولات ساختاری در نظام آموزشی دانشگاهها اشاره کرد و اظهار داشت: امروز تمام دانشگاهها و بیمارستان های آموزشی اعتباربخشی شده اند و این اقدام در کنار اعتباربخشی بین المللی باعث شده استانداردهای آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتقا یابد.
 
وی توسعه آموزش مجازی را از دیگر برنامه های مهم حوزه آموزش ذکر کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از منطقه‌۲ نیز‌ به‌زودی به شبکه آموزش مجازی خواهد پیوست و دانشگاههای منطقه می توانند با بهره‌گیری از این شبکه دسترسی به کلاس‌های درس را برای اساتید و دانشجویان در تمام منطقه فراهم کنند. 
 
لاریجانی به نقش برنامه آمایش سرزمینی در ارتقای آموزش علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاههای کلان مناطق همکاری خوبی با یکدیگر دارند و امیدواریم امروز در جلسه کلان منطقه ۲ آزمایشی تصمیمات خوبی برای ارتقای آموزش در این منطقه اتخاذ شود.
کد N1808834

وبگردی