آفتاب

امروز زمان کمک به دولت است نه پشیمانی!

امروز زمان کمک به دولت است نه پشیمانی!

حسین ابراهیمی*

فضای باز سیاسی در کشور وجود دارد و افراد آزاد به طرح دیدگاه های خود هستند اما دلسوزان کشور و نظام با در نظر گرفتن همه جوانب طرح بحث می کنند. امروز معاندان و دشمنان می خواهند ایران را در محاصره سیاسی-اقتصادی قرار دهند بنابراین در چنین اوضاعی تقابل سلیقه ای با دولت مصلحت کشور و نظام نیست.

دولت نیاز دارد در یک فضای آرام، همدلانه و حمایتی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش و کوشش کند، حالا شاید از نظر برخی عملکرد دولت انتظارات را برآورده نکرده است اما این نکته را باید توجه کرد، توقعی که هنرپیشه ها دارند شاید در نظام اسلامی برآورده نشود چون آنها آزادی هایی می خواهند که نه آقای روحانی و نه فضای مذهبی اجازه می دهد، معتقدم پاسخ‌شان را باید افراد دیگر بدهند. آنها از چه پشیمان هستند؟ چه اتفاقی افتاده است؟ کشور مشکلاتی دارد که برطرف می شود.

اما اینکه کمپین پشیمانی روی حرکت دولت تأثیر می گذارد یا خیر؟ بالاخره هر حرکتی و کنشی، واکنشی در پی دارد، پس بی اثر نیست. امروز اوضاع کشور به گونه ای است که نباید دولت را تضعیف کرد، دولت بخشی از نظام محسوب می شود و تضعیف دولت در تعارض با سیاست های نظام است. امروز باید دولت را حمایت کرد. دولت ابتدای کار است، هنوز نتوانسته خودش را جمع و جور کند، آمارهایی می دهد که اگر واقعی باشد، نشان می دهد عملکرد بدی در همین مدت نداشته است.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ فرمودند «حضرت موسی و هارون به خدا گفتند «به دشمنان همه چی دادی اما ما مشکل داریم، خدا در پاسخ گفت دعای شما مستجاب است اما استقامت کنید.» الان در شرایطی هستیم که همه باید استقامت کنیم تا دولت بتواند وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهد. زمانی نیست که کاری کنیم دولت تضعیف شود این اتفاق نه مصلحت دولت و نه مصلحت نظام است.

البته مسائل اقتصادی، معیشتی، بیکاری و رکود فشارهایی را به برخی افراد می آورد تا به این کمپین‌ها توجه کنند بنابراین دولت باید با تحرک بیشتر برنامه های دقیق تری را برای کاهش مشکلات مردم به اجرا درآورد.

*عضو جامعه روحانیت مبارز

29214

کد N1808763

وبگردی