آفتاب

احمدی نژاد در بوشهر چه گفت؟ | واکنش احمدی نژاد به سخنان رهبر معظم انقلاب

احمدی نژاد در بوشهر چه گفت؟ | واکنش احمدی نژاد به سخنان رهبر معظم انقلاب

احمدی نژاد امروز در بوشهر چه گفت؟ | محمود احمدی نژاد دیروز به بوشهر رفت و در یک سخنرانی طولانی به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب، واکنش نشان داد. احمدی نژاد و اطرافیانش طوری رفتار می کنند که انگار خطاب رهبری به همه کس بوده، جز آن ها! رهبری دیروز فرمودند: نمیشود که انسان یک دهه همه‌کاره‌ی کشور باشد، بعد یک دهه‌ی بعدی تبدیل بشود به مخالف‌خوان کشور.

به گزارش آفتاب، محمود احمدی نژاد به سخنان مهم رهبر انقلاب واکنش نشان داد. رهبر معظم انقلاب فرمودند:

همه‌ی مدیران جمهوری اسلامی، از اوّل جمهوری اسلامی تا امروز، خدمات مهمّی انجام دادند. خب ما دیدیم، بودیم؛ نزدیک بودیم، دیدیم خدماتی انجام دادند؛ البتّه صدماتی هم بعضاً زدند؛ خدمات هم بوده، صدمات هم بوده. خدمات دولتی‌ها و قضائی‌ها و مجلسی‌ها را در طول این زمان هرچه بوده، باید انسان سپاسگزاری کند، شکرگزاری کند؛ غالب [آنها] هم خدمتگزاران هستند. صدمات را هم بایستی انتقاد کرد، نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و نقد مسئولانه، نه نقد همراه با فحّاشی و تهمت. نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و لجن‌پراکنی حرام است؛ نقد با تهمت‌زنی فرق میکند، با لجن‌پراکنی فرق میکند، با تکرار حرف دشمن فرق میکند؛ نقد باید منصفانه باشد، باید عاقلانه باشد، باید مسئولانه باشد. سیاه‌نمایی هنر نیست؛ اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا، این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوّه را، آن قوّه را بدون هیچ تمییزی(۸) محکوم کنیم؛ خب هر کسی، هر بچّه‌ای هم میتواند سنگ دستش بگیرد شیشه‌ها را بشکند، اینکه هنر نیست. هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند، برای خاطر هوای نفْس حرف نزند، برای خاطر جهات شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرت‌یابی حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشد؛ اِنَّ السَّمعَ‌ وَ البَصَرَ وَ الفُؤادَ کُلُّ اُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولاً،(۹) بدانید خود این حرفی که میزنید، در روز قیامت عملی است که مجسّم میشود در مقابل شما، و خدای متعال مؤاخذه میکند، سؤال میکند؛ نمیشود هر حرفی را انسان به‌خاطر میل دل خودش بزند. انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است؛ انقلابی‌نمایی [یعنی] آدم جوری عمل کند که کأنّه ما [انقلابی هستیم]؛ انقلابی‌گری کار سختی است؛ پابندی لازم دارد، تدیّن لازم دارد. نمیشود که انسان یک دهه همه‌کاره‌ی کشور باشد، بعد یک دهه‌ی بعدی تبدیل بشود به مخالف‌خوان کشور؛ این[طور] که نمیشود.

محمود احمدی نژاد امروز در بوشهر به بیانات رهبری معظم انقلاب واکنش نشان داد و در سخنرانی طولانی خود چنین گفت: 

بخشی از سخنان محمود احمدی نژاد در جمع مردم بوشهر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه خداوند بزرگ را سپاسگزارم که توفیق سفر مجدد به استان سرفراز بوشهر و زیارت شما مردم عزیز را عنایت فرمود. دیروز میلاد امام حسن عسگری(ع) و فردا شهادت حضرت معصومه(علیها سلام) است. آن میلاد را تبریک و این شهادت را تسلیت عرض می کنم. - مردم بوشهر ، مردمانی مومن، انقلابی و پرتلاش بوده و هستند. مهمترین مقابله شجاعانه با ، ویژگی و از افتخارات تاریخی مردم این خطه استعمار پیر انگلیس و صیانت از استقلال و عزت ایران بوده است.

۲- با گرامی داشت یاد شهیدان و بزرگان این دیار و بویژه قهرمان نامدار رئیس علی دلواری و یارانش ، می خواهم در دو موضوع با شما صحبت نمایم.

موضوع اول در باره مدیریت هاست. مقام معظم رهبری در سخنان اخیر فرمودند که نقد و نقدپذیری منصفانه واجب است. همه باید در نظارت مشارکت کنند و خود را صاحب کشور بدانند. ضمن تشکر از ایشان و در همین راستا می خواهم درباره مشکل مدیریت ها سخن بگویم. - از ابتدای تاریخ ، مشکل جامعه بشری از ناحیه مدیریت ها بوده است . - مدیران الهی و مردمی مانند انبیاء و صالحان همواره به دنبال تقویت حقیقت خلیفه اللهی انسانها و آزادی ،عدالت، عزت ، رفاه و سعادت جامعه انسانی بوده و تمام عمر و توان خود را وقف این راه کرده اند.

۳- آنان تلاش کرده اند تا راه رشد و کمال و تعالی اندیشه و عقل انسانها را هموار نمایند. امنیت، - تلاش کرده اند تا اراده عمومی را در راه استقرار ارزشهای انسانی صلح و سعادت هدایت نمایند. ، - آنان همواره در کنار مردم و با مردم و برای مردم بوده اند. - در اندیشه الهی و مردمی آنان ، همه ثروت متعلق به انسانها بوده و سعی کرده اند این ثروت ، به صورت عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد. - مدیران الهی و مردمی ، فقر ، ظلم ، تبعیض و تحقیر انسانها را به عنوان مانع رشد و کمال جامعه می دانند و با تمام وجود در برابر آن ، قد علم کرده و مردم را به مبارزه با این مظاهر شیطانی دعوت کرده و می کنند. - نمی توانید حتی یک مدیر الهی و مردمی پیدا کنید که در برابر فقر اکثریت مردم و چپاول و سیری ناپذیری عده ای اندک سکوت کرده باشد و خروش انقلابی نداشته باشد.

۴-مردم در حسرت و آرزوی برخورداری ، - اما در طول تاریخ و در اکثر مواقع از مدیران الهی و مردمی سوخته اند. ، - شیطان با برنامه ریزی و تحریک افراد خودخواه ، خودبرتربین و جاهل توانسته است مدیران غیرالهی و غیرمردمی را در بیشتر جوامع حاکم کند. وضع دنیا را ببینید. - مدیران غیر مردمی و غیرالهی ، مردم را ضعیف ، فقیر، بی اطلاع و تحقیر شده می خواهند تا بتوانند به راحتی حکمرانی نمایند. - از غم مردم بی اطلاعند و یا خود را به بی اطلاعی می زنند. - خود را برتر از مردم می پندارند و برای توده های مردم حقی قائل نیستند. - تصور می کنند که مالک زمین ومردمند. مردم را برده و رعیت و خود را ارباب آنها می دانند. نگاهی به امثال آقای ترامپ داشته باشید. - از راحتی ، رفاه و آسایش مردم خوشحال نمی شوند.

۵- ثروت عمومی را به انحصار در می آورند و مانند اربابان جلوی بهره مندی مردم را می گیرند. - با هر اقدامی که به نفع توده های مردم است مخالفت می کنند. می گویند اگر سطح زندگی مردم بالاتر برود دیگر از آنان تبعیت نمی کنند. - خودشان را معیار حق می دانند و هر اعتراض و انتقادی را به عنوان مخالفت تلقی و با آن برخورد می کنند. - از شما مردم عذر می خواهم ولی باید بگویم که عدها ی به من میگفتند تو داری با این طرحها مردم را پر رو می کنی. - معلوم است که اندیشه مدیران غیر الهی و غیر مردمی، شیطانی است. نگاه کنید:  - کشور ما کشور ثروتمندی است. زمین، دریا، جنگل، معدن، نفت، گاز و همه چیز داریم اما بسیاری از مردم زیر مشکلات سنگین زندگی کمر خم می کنند.

۶- ثروت در دست عده ای خاص است و نمی گذارند توده های مردم از ثروت این کشور بهره ببرند. - عده ای با هر طرحی که به نفع توده های مردم است ، مخالفت می کنند و خودشان هم کاری برای مردم انجام نمی دهند. زمین ، - تصرف ثروت ملت با سوءاستفاده از بانک ها و موسسات مالی رانت خوری و سوء استفاده های بزرگ را توجیه می کنند و ،خواری آنان را خطری برای اقتصاد کشور نمی شمارند . - اما با مختصر درآمدی که از هر طریق از جمله از طریق ته لنجی آن هم با مصوبه دولت وقت به مردم برسد مخالفند و آن را مخل اقتصاد می شمارند. - یادم می آید روزی مدیر گمرک بوشهر به استاندار مراجعه کرده و گفته هفته ای چندین کانتینر لوازم آرایشی ، بود که معاون یک وزارت امنیتی

۷- تحت عنوان کالاهای سری و تحریمی وارد می کند و به تذکرات ما نیز توجهی ندارد .به همین دلیل اصرار داشت که استعفا دهد . ما جلوی ادامه این کار خلاف و مجرمانه را در این گمرک ، - آن روز گرفتیم. - از دید بعضی سوءاستفاده می تواند آزاد باشد لیکن کاری که سودی به تودههای مردم ولو با نظارت و کنترل برساند ممنوع است. سهام ، - با طرحهایی مثل مسکن مهر ، بنگاههای کوچک ، قرض الحسنه عدالت ، هدفمندی یارانه ها، اصلاح اقتصادی و هر طرحی که به نفع مردم است و آنان را عزیز و قدرتمند می کند، مخالفند. - هر جا قرار باشد یک ریال به جیب مردم برود، فریادشان بلند می شود و همه مشکلات تاریخ را به آن ربط می دهند اما در مقابل انحصار ثروت ملت در دست عده ای معدود بی تفاوتند. - دائماً مردم را محدود می کنند و به اختیارات خودشان اضافه می کنند.

۸- دائماً از جیب مردم و سفره مردم کم می کنند و در اختیار خودشان یا عده ای خاص قرار می دهند. - به آنها می گویم که طبق قانون اساسی ، طبق عقل و منطق و اراده حق تعیین سرنوشت با مردم است و کشور باید با نظر و بر اساس ، الهی خواست مردم اداره شود. - همین مردم شما را به قدرت رسانده اند. مشروعیت تان را برای حضور در مصادر ، - اگر مردم از شما ناراضی باشند ، امور کشور از دست خواهید داد و هر لحظه که در این مناصب بمانید غیر قانونی است و توسط ملت مواخذه خواهید شد. - اگر مردم ، هر صاحب منصبی در دولت، مجلس یا دستگاه قضایی را نخواهند ، آیا آنها حق تصرف دارند و می توانند مدیریت کنند؟ - از زبان شما می گویم که مدیران و مسئولان شأنی جز خدمتگزاری مردم ندارند و آقای مردم نیستند.

۹- اگر قرار بود عده ای خود را برتر و ارباب مردم بشمارند نیازی به انقلاب نبود. - مردم ولی نعمت و صاحب کشورند و خواستها و حل مشکلات آنها باید دستور کار متولیان امر باشد. - مردم ، انقلاب و جمهوری اسلامی را دوست دارند و پای آن جانفشانی کرده اند و اساسا انقلاب و نظام متعلق به مردم و محصول فداکاری ملت است. - اما بسیاری از حرفها ، اعمال و رفتار برخی از مقامات و مسئولان هیچ سنخیتی با انقلاب و جمهوری اسلامی و خواست مردم ندارد و موجب نارضایتی و اعتراض مردم است. - کسانی که از راه ملت و انقلاب جدا شده اند بدانند که باید مسیر خود را اصلاح کنند در غیر این صورت از جانب ملت طرد خواهند شد.

۱۰-از قدرتی که ملت به آنها داده در جهت منافع شخصی و ، - کسانی که گروهی و برخلاف خواست و منافع ملت استفاده میکنند ، از مسیر ملت منحرف شده اند. - کسانی که در مناصب و فرصت های نظام و انقلاب قرار گرفته اند و علیه خواست و منافع ملت و انقلاب عمل می کنند، باید بروند و به لطف خدا خواهند رفت. - نماینده مجلس باید زبان و سخن مردم و در خدمت مردم و مدافع حق مردم باشد نه مدافع و توجیهگر عملکرد و ظلم برخی دستگاهها به مردم .نه در مقابل مردم ،. قوانین باید در خدمت مردم باشد - دولت باید خادم و نوکر مردم باشد نه اینکه دائما از جیب مردم در آورد و خرج خود و سازمانهایش کرده و یا اموال مردم را برای پر کردن ضعفهای مدیریتی خود صرف کند.

۱۱- دستگاه قضایی باید ضامن عدالت و مدافع حقوق ملت در برابر قدرتمندان و زورگویان و چپاولگران باشد. همه باید مراقبت کنند که به یک مجموعه در مقابل ملت و مدافع تمایلات سیری ناپذیر اصحاب قدرت تبدیل نشود. - این قدرتها و مناصب ، ملک پدری هیچکس نیست. متعلق به ملت است و من به شما قول قطعی می دهم که ملت در تمام موارد، حساب کشی خواهد کرد. - کسانی که در مناصب قدرت قرار گرفتهاند باید دائماً خواست و نظر ملت را بشنوند و همواره خود و برنامه های خود را در این جهت اصلاح و تنظیم کنند. - بعضی از افراد، ملت، انقلاب، جمهوری اسلامی، حق، عدالت، آزادی و خون شهیدان را به شوخی گرفتهاند.

۱۲- به من می گویند چرا از مظلوم دفاع می کنی و از این بابت زشت ترین توهین ها و تهمت ها را نثار اینجانب می کنند و تازه خود را نماینده قانون و عدالت هم معرفی می کنند. - انقلاب آمد که ظلم نباشد و دفاع از مظلوم آسان شود و ارزش تلقی گردد. نه اینکه خدای ناکرده از ظالم حمایت و مظلوم نکوهش شود. - کسانی که مردم و حتی مردم شهر خودشان هم قبولشان ندارند، با حداکثر سوءاستفاده از قدرت و امکاناتی که ملت و انقلاب بوجود آورده علیه فرزندان ملت و انقلاب دست به تخریب و توهین و افترا می زنند. - مقام معظم رهبری فرمودند؛ مدیران خدمت های ارزشمند انجام داده اند و باید سپاسگزاری شود و خواستند که تهمت و افترا و توهین نباشد. - اما عده ای علیه خادمان پاک پرونده سازی می کنند و اصرار دارند راه خدمتگزاری و پاکی را مسدود کنند. دائمًا تهمت می زنند و افترا میبندند.

۱۳-- برخلاف همه قوانین و نظر رهبری انقلاب اصرار دارند که صدایی از مردم در نیاید و کسی انتقاد نکند. به دروغ می گویند می خواهند با آیا نباید اول ، فساد مبارزه کنند در حالی که اگربنا بر مبارزه با فساد باشد با همین ها برخورد شود؟ افراد دلسوز و پاک را بدون ، - می خواهند با تبلیغات گسترده و البته در خفا مدرک و با اهداف سیاسی و غیرقانونی محکوم و از صحنه خارج و جریان انقلابی را محدود کنند. - به شما مردم عزیز عرض می کنم که بنده و دوستانم ، همه زندگی مان در خدمت ملت و پیشرفت کشور و در دفاع از حق و مظلوم و مقابله با ظلم است. - هرگز به کسی تهمت نزده و توهین نکرده و نخواهیم کرد. تلاش می کنیم از حق ملت دفاع کرده و نقد دلسوزانه داشته باشیم. ما خود را خدمتگزار مردم و عاشق انقلاب و کشور میدانیم.

۱۴- اما دائماً تهدید می کنند و تهمت می زنند. - ما در دفاع از حقوق ملت خود را برای تهمت و افترا و فشار آنان و دشمنان شناخته شده خارجی آماده کرده ایم . - اما آیا میشود در برابر تضییع حقوق ملت سکوت کرد؟ - بنده و یارانم تا زنده هستیم با همه وجود از حقوق ملت و مظلومین دفاع خواهیم کرد. - درست آن است که تمام ثروت کشور عادلانه و بر اساس ضابطه بین مردم توزیع و دستهای ناپاک از دامان ملت و بیت المال قطع گردد. - ما نوکر مردم هستیم و به آن افتخار می کنیم.

اما مطلب دوم : در برابر استعمار است. عزیزان من !

۱۵- امروز به دلیل غفلت برخی از نیروهای خودی و حضور معدودی عناصر برای تسلط مجدد بر مردم و منابع و ثروت ، دشمن، استعمارگران دیروز کشور ، امیدوار و جری شده اند. - می خواهند مجددا کشور و مردم را در اختیار خود بگیرند. - نخست وزیر قبلی انگلیس در وقت خداحافظی به عنوان مهمترین دستاورد دوران خود گفت که : کاری کرده است که دیگر جریان ضد انگلیسی در ایران به قدرت نرسد! حساسیت و ، - عجیب است که آن زمان کسی در ایران در برابر این سخن عکسالعملی نشان نداد. - آیا می شود از ملاقاتهای برخی مقامات با عناصر انگلیسی رمز گشایی کرد؟ - آیا نباید معلوم شود وزیر خارجه انگلیس در سفر اخیر به ایران در چه مواردی صحبت کرده وخواسته است که با چه کسانی برخورد شود؟

۱۶- مگر مردم نامحرمند؟ آیا نباید جزئیات و کلیات مسائل با مردم در میان گذاشته شود؟

عزیزان من! - امروز استعمارگران با مشاهده برخی عناصر ضعیف، به غلط تصور کرده اند که ملت ایران نیز ضعیف شده است و می خواهند بساط گذشته را بازسازی کنند. - من می خواهم از زبان شما بگویم که ملت بزرگ ایران امروز آگاهانه و هوشمندانه ایستاده است و اجازه نخواهد داد که دشمنان از در رانده شده، مجددا از پنجره وارد شوند و مقدرات کشور را به دست بگیرند. - بدانند در ایران هر کسی در مظان دوستی و داشتن سر و سرّ با بیگانگان منفور همگان بوده ، و بهخصوص با استعمار پیر انگلیس و آمریکا باشد و به دست ملت مجازات خواهد شد.

۱۷- ما و همه ملت ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد با سوء استفاده از برخی انقلاب وملت و فرزندان ملت را محدود کرده و ،فرصت ها و امکانات راه را برای سلطه بیگانه هموار کنند. - ما یک جان ناقابل و آبروی خدادادی داریم و آن را تقدیم دفاع از ملت و انقلاب خواهیم کرد. - همچون گذشته ملت ایران اجازه نخواهد داد که به نام انقلاب و به کام عده ای خاص، حیثیت و ثروت ملت غارت شود. - من کسانی را که به واسطه انقلاب و جمهوری اسلامی در برخی مناصب و مدیریت ها نشسته اند و برخلاف خواست ملت و انقلاب عمل می کنند ، نصیحت می کنم که از جدایی از ملت و مقام پرافتخار نوکری مردم و از انحراف از راه ملت دست بکشند و هرچه زودتر به راه ملت بازگردند.

۱۸- درغیر این صورت معلوم است که ملت درباره آنها چه نظری خواهد داشت. - به فضل الهی ملت ایران مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت و همه آرمانها و آرزوهای خود را محقق خواهد کرد. - به فضل الهی یاور حقیقی ملت ها و منادی بهار انسانها خواهد آمد و جهان را سرشار از عدالت و عشق و آزادی و رفاه خواهد کرد. یک تذکر؛  - همه مراقب باشند، هر نوع تنش، درگیری یا حرکت خلاف و تهمت و افترا و تخریب محکوم است و ارتباطی با ما و ملت ندارد. - یاد شهیدان و امام شهیدان و جانبازان و آزادگان و ایثارگران را گرامی می داریم. سلام و درود خداوند بر آنان باد. - از خداوند می خواهم که همگان را به راه راست هدایت فرماید. - ای خدای بزرگ ! یار و یاور حقیقی مردم را برسان

۱۹- به دست و خواست مردم جهان ، او را حاکم کن - ملت بزرگ ایران را از یاوران اصلی او قرار بده - ملت ایران را حفظ کن و بر قلل رفیع کرامت جهان بنشان - مشکلات ملت را برطرف کن - جوانان ما را حفظ کن - بدخواهان ملت را منکوب کن - ملت بزرگ و رهبری عزیز انقلاب را در سایه آن عزیز یگانه محفوظ بدار

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
کد N1808754

وبگردی