آفتاب

پنتاگون به ادعای روسیه درباره داعش پاسخ داد

پنتاگون به ادعای روسیه درباره داعش پاسخ داد

ایسنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا ادعای روسیه مبنی بر اینکه پنتاگون با هدف بی‌ثبات کردن سوریه شبه‌نظامیان سابق داعش را آموزش می‌دهد، به عنوان "ادعایی پوچ، نامعقول و نادرست" رد کرد.

مایک اندروز، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با خبرگزاری عرب نیوز گفت: ادعاهای ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه ساختگی است و آمریکا به مبارزه با گروه تروریستی داعش ادامه می‌دهد.

وی افزود: این اتهام مبنی بر اینکه ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مرکز آموزشی برای تروریست‌های سابق داعش در منطقه التنف واقع در شرق سوریه یا دیگر نقاط جهان اداره می‌کند، نادرست و پوچ است.

اندروز تصریح کرد: این تنها ادامه بیانیه‌های بی‌معنا، نادرست و پوچ وزارت دفاع روسیه است که قصد دارد آمریکا و ائتلاف موفق ما علیه تروریست‌های داعش در سوریه را بی‌اعتبار کند.

ژنرال گراسیموف پیشتر گفته بود که آمریکا شبه‌نظامیان سابق داعش را تحت عنوان ارتش جدید سوریه و دیگر گروه‌های مسلح مجددا آموزش می‌دهد.

این ادعاهای ژنرال گراسیموف پایگاه نظامی آمریکا در التنف سوریه را هدف گرفته که یک گذرگاه استراتژیک میان عراق و سوریه است و پنتاگون آن را به عنوان پایگاه موقت خود برای آموزش نیروهای محلی برای مبارزه با داعش توصیف می‌کند.

اندروز گفت: ما از تمامی بازیگران فعال در سوریه می‌خواهیم تا همچنان بر تهدید واقعی داعش تمرکز کنند و تلاش‌های خود را برای تحقق صلح و ثبات در سوریه جنگ زده ادامه دهند.

52311

کد N1808687

وبگردی