آفتاب
استاندار مازندران در اجلاس ائمه جمعه مازندران مطرح کرد؛

خرده‌مالکی از مشکلات مهم کشاورزی در مازندران است/برخی صنایع از سال ۸۶ بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند

خرده‌مالکی از مشکلات مهم کشاورزی در مازندران است/برخی صنایع از سال ۸۶ بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند

استاندار مازندران در اجلاسیه ائمه جمعه مازندران گفت:با انجام کشت مکانیزه برنج در مازندران ، باید اشتغال زایی مناسب ایجاد شود.

به گزارش ایلنا از ساری، مقام عالی دولت در استان مازندران؛ خواستار مشارکت جدی ائمه جمعه، تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها برای رسیدگی ریشه‌ای و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آن شد. او گفت: باید با یک حرکت جهادی و با استفاده از همه ظرفیت‌ها به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و انحرافات فضای مجازی رفت.

استاندار مازندران در ادامه بر ضرورت رونق تولید و اشتغال و ارائه تسهیلات برای اشتغال پایدار تاکید کرد و گفت: برخی از صنایع مازندران از سال ۸۶ وام گرفته‌اند و تاکنون هیچگونه برگشتی به بانک‌های وام دهنده نداشته‌اند و از این طریق منابع مالی دولت در تله افتاده است.

محمد اسلامی افزود: تسهیلاتی که به عنوان سرمایه و سرمایه در گردش در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد باید به بانک‌ها برگردد تا اعتبار بانک‌ها خدشه‌دار نشود.

وی با اعلام اینکه تنها در سال گذشته ۴۹۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان مازندران وام و تسهیلات پرداخت شده، گفت: تاکنون اکثر این مبالغ برگشت نشده حال آنکه باید در این راستا تلاش بیشتری برای همکاری با بانک‌ها انجام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: ما به عنوان مسئولان حکومتی باید مراقبت کنیم تا حرکت‌های مختلف سالم و در مسیر صحیح باشد.

وی افزود: برای مبارزه با رانت، فساد و توسعه اقتصادی و توسعه همه‌جانبه نیازمند همدلی قوی هستیم و باید از گردنه‌های سخت عبور کنیم.

استاندار مازندران یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی استان را خرده مالکی دانست و گفت: با این وضعیت نمی‌توان به بهره‌وری فکر کرد لذا با انجام کشت مکانیزه برنج در مازندران، باید اشتغال‌زایی مناسب ایجاد شود.

وی افزود: در رابطه با برنج سالیان سال، مجوز و حواله واردات به جیب برخی از سودجویان رفته که برای مقابله با فساد و سالم‌سازی فضا بر این هستیم که مجوز داده نشود و واردات برنج کنترل شده است.

استاندار مازندران همچنین گفت: در بخش صنایع ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی دارای موافقت اصولی در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: از مجموع واحدهایی که از آنها بهره‌برداری شده، یکهزار واحد تولیدی فعال و ۵۰۰ واحد راکد است و بقیه نیز در دست تکمیل و ساخت و ساز قرار دارد.

اجلاس یک روزه ائمه جمعه مازندران با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در استان در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد بهشهر با محوریت مدیریت جهادی، مقاومت و رمز پیروزی برگزار شد.

کد N1808627

وبگردی