آفتاب

قتل مرموز یک ایرانی در اداره پلیس کانادا | پلیس کانادا بابک سعیدی را به قتل رساند

قتل مرموز یک ایرانی در اداره پلیس کانادا | پلیس کانادا بابک سعیدی را به قتل رساند

قتل مرموز یک ایرانی در اداره پلیس کانادا | یک ایرانی مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی با شلیک گلوله پلیس کانادا در یکی از مراکز پلیس در شرق استان اونتاریو کشته شد.

بابک سعیدی، 43 ساله وقتی که روز شنبه برای بررسی هفتگی به اداره پلیس موریس برگ مراجعه می کند با شلیک دو گلوله به قتل می رسد.
بستگان این مرد ایرانی به رسانه های محلی گفتند که بابک سعیدی به علت ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی و سابقه برخورد فیزیکی که به 3 سال قبل برمی گشت، باید هر هفته به اداره پلیس مراجعه و خود را معرفی می کرد اما این بار این کار منجر به قتل وی شد.
خواهر سعیدی که برادرش را فردی بسیار مهربان و دوست داشتی می داند، گفته است: بابک ناتوانی ذهنی داشت و ما باید بدانیم که چگونه با چنین افرادی برخورد داشته باشیم.
پدر بابک سعیدی که همراه وی تا درب مرکز پلیس رفته بود، گفته است: وقتی بابک قصد ورود به اداره پلیس را داشت دو پلیس با او برخورد کردند و رویش نشستند، بعد وی را به داخل مرکز منتقل کردند، جایی که دقایقی بعد صدای دو گلوله شنیده شد.
همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت قتل یک ایرانی توسط پلیس کانادا گفت در حال پیگیری موضوع و توضیح دولت کانادا هستیم.
گفتنی است که دولت کانادا در مجامع حقوق بشری همواره به عنوان مدعی و طلبکار وارد شده و از دیگر کشورها از جمله ایران انتقاد کرده است در حالی که قتل یک بیمار روحی صرفا در قالب بررسی و تحقیق فراموش می شود.
کد N1808618

وبگردی