آفتاب
امید قادری خبر داد:

وقوع ۲۰ خودکشی در مناطق زلزله‌زده صحت ندارد/ ۹۷ مورد مداخله توسط اورژانس اجتماعی

وقوع ۲۰ خودکشی در مناطق زلزله‌زده صحت ندارد/ ۹۷ مورد مداخله توسط اورژانس اجتماعی

اخبار منتشر شده درباره خودکشی صحت ندارد و بهزیستی به‌عنوان دستگاه تخصصی در زمینه مداخله در بحران‌های فردی و اجتماعی تاکنون ۹۷ مورد مداخله صورت داد است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به حضور ۵۳ تیم روانشناسی در مناطق زلزله‌زده گفت: اخبار منتشر شده درباره خودکشی صحت ندارد و بهزیستی به‌عنوان دستگاه تخصصی در زمینه مداخله در بحران های فردی و اجتماعی تاکنون ۹۷ مورد مداخله صورت داده که در همه موارد منجر به پیشگیری از آسیب شده است.

وی اظهار داشت: براساس بررسی‌هایی که صورت گرفته کمتر از یک درصد از افراد در مناطق زلزله زده نیاز به مداخله داشته اند که در بحران های مشابه این رقم بین ۱ تا ۳ درصد است و این نشان دهنده پایین بودن میزان فکر خودکشی در میان حادثه دیدگان است. تاکنون ۴۷۷۰۰ نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده مورد غربالگری روانشناسی قرار گرفته‌اند که ۲۵۸۶ نفر نیازمند مداخله شناسایی شده‌اند.

قادری از تکمیل مرحله اول غربالگری تا هفته آینده خبر داد و گفت: شیوع افکار خودکشی نسبت به بحران‌های قبلی و مشابه جهانی افزایشی نداشته است.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بررسی‌های صورت گرفته را به منظور شناسایی استرس حاد بعد از بلایا بر اساس جمع‌بندی ۱۰۶ روانشناس این سازمان در مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و دسته بندی اختلالات در مرحله دوم مداخلات خبر داد.

 وی در ادامه با اشاره به سطوح مداخله در بحران‌های پس از بلایا افزود: موارد حاد از طریق تیم‌های روانشناسی برای پیگیری و مداخلات بیشتر به اورژانس اجتماعی ارجاع می شوند و در نهایت مورد حمایت‌های تخصصی قرار می گیرند.

کد N1808409

وبگردی