آفتاب

گل‌محمدی: مقابل پرسپولیس، به تراکتور متعهدم/ کی‌روش نمی‌خواهد یک تیم معمولی به جام‌جهانی ببرد

گل‌محمدی: مقابل پرسپولیس، به تراکتور متعهدم/ کی‌روش نمی‌خواهد یک تیم معمولی به جام‌جهانی ببرد

پیروزی ۳ بر صفر تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان و دیدار پیش‌روی پرشورها برابر پرسپولیس، بهانه‌ای شد تا با یحیی گل‌محمدی به صحبت بپردازیم.

گفت‌وگوی خبرورزشی با سرمربی تراکتورسازی را در ادامه می‌خوانید:

شروع نیم‌فصل مهم بود
برای ما شروع نیم‌فصل مهم بود. در جام‌حذفی مقابل استقلال خوزستان شکست خوردیم و حذف شدیم که هم باید اینجا آن دیدار را جبران می‌کردیم و هم اینکه انتظارات هواداران باید برآورده می‌شد. همچنین بچه‌ها می‌خواستند در آغاز دوباره فصل، شرایط بهتری بسازند. این بود که با یک عملکرد خوب و قابل توجه، حریف را شکست دادیم. حتی محمد ایرانپوریان که در دیدار با استقلال خوزستان پنالتی از دست داده بود، در این بازی جبران کرد.

نیاز به دو عنصر مهم داریم
ما بازیکنان جدیدی گرفتیم که به دو عامل هماهنگی و حمایت برای بهتر شدن نیاز دارند. البته در اولین بازی، انتظارات را برآورده کردند اما ما هم در کنارشان هستیم تا عملکرد بهتری داشته باشند. این برد به همه ما کمک کرد تا به شرایط بهتری برسیم.

انتظارات باید منطقی باشد
ما نیم‌فصل اول با مشکلات زیادی مواجه بودیم. محرومیت، مصدومیت و جدایی بازیکنان از یک سو و عدم جذب بازیکن سهمیه آزاد از سوی دیگر همه برنامه‌های‌مان را به هم ریخت. تقریباً در خط دفاع هیچ بازیکنی نداشتیم و سه بازی اول را هم باختیم. اشتباهات فردی لطمه‌های زیادی به تیم ما زد ولی حالا شرایط کمی بهتر شده است. اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد، حالا در کورس قهرمانی بودیم ولی حالا هم باید انتظارات از ما منطقی باشد.

از جوان‌ها باز هم استفاده می‌کنم
من توانستم در نیم‌فصل اول از بازیکنانی استفاده کنم که برخی از آنها یا اصلاً در لیگ بازی نکرده بودند یا مجموع دقایق بازی‌شان به دو بازی کامل هم نمی‌رسید اما این جوانان جواب اعتمادم را دادند. آنها بازیکنان آینده‌دار هستند و در سال‌های بعد به سرمایه‌های باشگاه تبدیل می‌شوند. در نیم‌فصل دوم باز هم از آنها استفاده می‌کنیم.

هواداران شاهکار کردند
حمایت هواداران نقش مهمی در حرکات ما در اواسط نیم‌فصل اول داشت. ما سه باخت داشتیم و روزهای‌مان خیلی سخت گذشت ولی هواداران با حمایت‌شان شاهکار کردند. آنها واقعاً پرشورهای لیگ هستند. امیدوارم در نیم‌فصل دوم هم شرایط بهتری داشته باشیم و بتوانیم بخشی از حمایت هواداران را جبران کنیم.

علاقه به مالکیت بر بازی
در بازی با استقلال خوزستان برای رسیدن به گل سوم ۵۵ پاس بین بازیکنان رد و بدل شد که رکورد لیگ را شکست. ما در ذوب‌آهن و نفت تهران هم تلاش می‌کردیم که فوتبال را به معنای واقعی‌‌اش بازی کنیم. این کار نیاز به تلاش و تمرینات زیادی دارد. خوشبختانه درک تاکتیکی بچه‌های تراکتورسازی خیلی خوب است. البته این آمار به آسانی به دست نمی‌آید و باید شعور بالای تاکتیکی در تیم وجود داشته باشد اما فکر می‌کنم وضعیت‌مان از این هم بهتر شود.

به تراکتورسازی تعهد دارم
در گذشته هر وقت مقابل پرسپولیس تیمم را به زمین می‌فرستادم، اگر به گل یا برد می‌رسیدیم، رفتاری نمی‌کردم تا دل کسی را نشکنم. من اگر روزی مقابل تراکتورسازی هم قرار بگیرم، به هواداران عزیز و محترم این تیم احترام و حرمت می‌گذارم. به هر حال نان و نمک خوردم و نباید نمکدان بشکنم. شادی کردن یا شادی نکردن یک بعد ماجراست اما موفقیت برایم خیلی مهم‌تر است. من به تراکتورسازی تعهد دارم و باید کل اعضای تیم تلاش کنیم و در تهران مقابل پرسپولیس نتیجه بگیریم.

قرارداد برانکو باید تمدید شود
برانکو ایوانکوویچ مربی بزرگی است که بزرگی خود را در پرسپولیس بار دیگر ثابت کرد. او استاد من بوده و روزهای خوبی در کنار ایشان داشتم. آن زمان که پرسپولیس نتیجه نمی‌گرفت، خودم مصاحبه کردم و گفتم باشگاه پرسپولیس باید با برانکو تمدید قرارداد کند. حالا هم روی این موضوع تأکید دارم چون پرسپولیس باید با مربیان بزرگ کار کند.

باید از کی‌روش حمایت کنیم
شرایط فوتبال ما در ماه‌های آینده بسیار خاص و مهم است. به هر حال اهمیت جام جهانی‌ را نمی‌توانیم دست‌کم بگیریم. این برای فوتبال ما یک ویترین است. اگر تیم ملی بدون آمادگی به جام جهانی‌ برود و ناکامی رقم بخورد، همه ضرر می‌کنیم‌‌؛ چه شمای رسانه‌ای و چه منِ مربی. فراموش نکنید برای اولین بار است دو دوره متوالی به جام جهانی‌ می‌رویم و این آمارها و مسائل برای همه ما مهم است. تمام این آمارها را مدیون عملکرد بازیکنان، کی‌روش و فدراسیون هستیم. نتایجی که به دست آمده، انتظارات را بالا برده و کی‌روش هم نشان داده این بار، هدفش صعود از گروه است. او می‌‌آید و جاه‌طلبی را نشان می‌دهد و همین روحیه را به همه اعضای تیم تزریق می‌کند. باید از کی‌روش حمایت کنیم.

تعامل باشد، مشکلی پیش نمی‌آید
کی‌روش مربی‌ای نیست که به دنبال مقدمه‌چینی باشد یا بخواهد یک تیم معمولی را به جام جهانی‌ ببرد و بدون کسب موفقیت به تهران برگرداند. باید به او کمک شود. در ماجرای ریکاوری بازیکنان بعد از هر دیدار لیگ، کی‌روش یک تصمیم چالش‌برانگیز گرفته اما می‌دانم فعلاً مربیان لیگ برتری منتظر هستند تا راهکار او برای انجام این اتفاق را بدانند. شنیدم قرار است به زودی مربیان لیگی با کی‌روش دیدار کنند که اگر این اتفاق رخ بدهد، همه چیز حل می‌شود. کلاً تعامل باشد، مشکلی پیش نمی‌آید.

باید به این شرایط افتخار کنیم
شخصاً از برنامه‌های تدافعی کی‌روش الگوبرداری می‌کنم و از او یاد می‌گیرم. ما تنها با ۲ گل خورده به جام جهانی‌ رفتیم که این موضوع باید برای‌مان افتخار باشد. همین حالا می‌بینید که پرتغالی‌ها و اسپانیایی‌ها از عملکرد خط دفاع ما تعریف و تمجید می‌کنند که اینها باعث افتخار است. به هر حال باشگاه‌ها هم حق و حقوقی دارند اما تیم ملی همیشه در اولویت است.

43503

کد N1808406

وبگردی