آفتاب

رگزاری آزمون وکالت از سوی اتحادیه باعث دکانداری می‌شود/ احتمال نامزدی در انتخابات کانون وکلای مرکز

رگزاری آزمون وکالت از سوی اتحادیه باعث دکانداری می‌شود/ احتمال نامزدی در انتخابات کانون وکلای مرکز

رئیس اسکودا با بیان اینکه هیات مدیره زیر بار این مطلب نروند که تاسیسی در اتحادیه برگزار شود تا آزمون در اتحادیه برگزار گردد، تاکید کرد: برگزاری آزمون وکالت از سوی اتحادیه باعث دکانداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهمن کشاورز در بیست و نهمین اجلاس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در اهواز گفت: هر آنچه شنیدیم، مؤید این امر است که حسن تفاهم داریم و درد را می‌شناسیم. خوشحالم که در راس دادگستری خوزستان مثل اکثریت دادگستری‌های کشور فرد حرفه‌ای و آشنا به حقوق قرار دارد. اینکه بگوییم رئیس دادگستری آشنا به حقوق است هم جالب است.

وی ادامه داد: سوالی در ذهن من زنده شد. کسانی که هردو سیستم قضایی قبل و بعد از انقلاب را درک کردند، درحال انقراضند اما زنده هستند. در گذشته وکلا و قضات باهم تردد داشه و برخوردهای علمی داشتند و ندرتا برخوردهای اخلاقی رخ می‌داد ولی این حالت که لازم باشد وکیل دادگستری را عدلیه راه ندهند یا شرایط خاص وضع کنند، برای امثال بنده نوبر است و این سوال مطرح می‌شود که اگر فسادی باشد آیا وکیل به تنهایی می‌تواند فساد کند چگونه بکند و با چه کسی بکند.

رئیس اسکودا با بیان اینکه در زمینه رعایت شئون احتیاج به کار جدی است، اظهار داشت: اخلاق عمومی پایین آمده است در همه حرفه‌ها شاهد نزول هستیم. ما قبول داریم وکلا گاهی در لایحه‌های خود رعایت شئون نمی‌کنند اما این ناظر به نزول اخلاق عمومی است. قبلا شاهد نبودیم متصدی دادگاه وکیل را تو خطاب کند. همگی باید سعی در اصلاح خود کنیم و متعرضش نمی‌شویم.

کشاورز افزود: دوره تصدی من تمام شده است. از نواب و بازرسان تشکر می‌کنم. بدون کمک آنها کاری پیش نمی‌رفت. دوستان دیگری هم در این راه ما را کمک کردند.

وی با بیان اینکه پیشنهادی دارم و آن، این است که هیات مدیره زیر بار این مطلب نروند که تاسیسی در اتحادیه برگزار شود تا آزمون در اتحادیه برگزار گردد، تصریح کرد: برگزاری آزمون وکالت از سوی اتحادیه باعث دکانداری می‌شود. آبرویی برای اتحادیه و کانون‌ها باقی نمی‌گذارد. بگذارید سنجش به عنوان تشکیلات حرفه‌ای کار خود را انجام دهد.

این حقوقدان در پایان اضافه کرد: دوسالی در پیش است و من در دوره بعدی من داوطلب شرکت در هیات رئیسه  اتحادیه نخواهم بود. البته حرفم درخصوص کانون مرکز نیست. شاید در کانون مرکز حضور داشته باشم امیدوارم در همه امور حضور داشته باشیم. اگر کار خوبی شده با کمک همه بوده اما اگر نقصی شده به گردن من است. 

کد N1808303

وبگردی