آفتاب

دستور مهم روحانی به وزیر کشور /خبر خوش واعظی به سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز

دستور مهم روحانی به وزیر کشور /خبر خوش واعظی به سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز

حجت‌الاسلام حسن روحانی از وزیر کشور خواست تا استانداران باقیمانده را تعیین کند.

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور پس از جلسه امروز هیات دولت درباره انتخاب استانداران چند استان باقیمانده عنوان کرد: آقای رئیس جمهور از وزیر کشور خواست استانداران باقی مانده را معرفی کند تا همه استانداران کار جدی خود را برای ۴ سال باقی مانده آغاز کنند.

اهم اظهارات او به شرح زیر است:

*در جلسه امروز هیات دولت، رییس سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی گزارش بسیار خوبی را درباره شاخص های اقتصادی کشور در 6 ماه گذشته ارایه کردند که این گزارش نشان دهنده رشد 6 درصدی اقتصاد کشور است. موضوع دوم مطرح شده در جلسه امروز هیات دولت صندوق های بازنشستگی بود.

*رییس جمهوری یک بار دیگر در این جلسه تاکید کرد و به همه اعضای دولت که به نوعی بنگاهداری و تصدی گری می کنند، مانند بانک ها، شستا، بنیاد شهید و بنگاه هایی که در وزارت دفاع و دیگر بخش ها دستور داد که باید برنامه ریزی برای فروش اموال و واگذاری به بخش خصوصی داشته باشند و تا چند ماه دیگر یعنی آغاز سال 97، همه این موارد در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

* رییس جمهوری تاکید کرد که اینها باید به بخش خصوصی واگذار شود نه این که از دولتی بگیریم، بدهیم به شبه دولتی، بلکه باید کامل به بخش خصوصی واقعی داده شود.

*رییس جمهوری از وزیر کشور نیز خواستند، یکی - دو استاندار باقی مانده که قرار است جابجا شوند را به سرعت معرفی کند تا همه استانداران کار جدی خود را برای چهارسال آینده شروع کنند و درباره استان سمنان نیز دکتر روحانی تاکید بر توسعه استان کرد و دستور داد که وزیر نیرو درباره آب سمنان برنامه ریزی خوبی داشته باشد.

*{در پاسخ به سوالی درباره موسسات غیرمجاز و بازگشت پول سرمایه گذاران}؛ اگر کسانی هستند که میزانی از پول خود را که کمتر از 200 میلیون تومان است، دریافت نکرده به موسسات مالی خود مراجعه کنند اما 98 درصد از این افراد پول های خود را دریافت کرده اند.

*افرادی که پول خود را دریافت نکرده اند نیز کسانی هستند که یا نمی دانند با کجا تماس بگیرند یا سند آنها اشکال دارد، ولی به هرحال ما در گذشته این همه مراجعه کننده با ارتباط مردمی ریاست جمهوری داشتیم که در روزهای اخیر به حداقل رسیده است.
29215

کد N1808282

وبگردی