آفتاب

نیکلاس برنز از وضع بد وزارت خارجه آمریکا در دوران ترامپ گفت

نیکلاس برنز از وضع بد وزارت خارجه آمریکا در دوران ترامپ گفت

ایسنا نوشت: یکی از مقام‌های ارشد پیشین وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داد، دستگاه دیپلماسی ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به شدت در حال تضعیف است.

به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، نیکولاس برنز، ‌ یکی از مقام‌های ارشد پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در دوران بوش پسر در مصاحبه‌ای گفت، دولت آمریکا به یک نهاد قوی برای انجام دستورهای رئیس‌جمهوری درباره سیاست خارجی نیاز دارد و این در حالی است که بخش‌های مختلف وزارت امور خارجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به شدت در حال تضعیف است.

وی که در دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات فعالیت کرده، ادامه داد: استراتژی سیاست خارجی ترامپ، آمریکا را در عرصه بین‌المللی تضعیف کرده است. سیاست خارجی ترامپ در ۱۲ ماه گذشته در مقایسه با تمام روسای جمهوری آمریکا از جنگ جهانی دوم یک سیر رادیکالی داشته است. ترامپ در زمینه‌های مختلف مثل ناتو، ‌ روسیه، تجارت، آب و هوا و دیپلماسی ضعیف است. موضع آمریکا به عنوان رهبر جهان در حال نزول و سقوط است.

اظهارات این دیپلمات ارشد سابق دولت بوش پسر بازتاب صحبت‌های آن دسته از مقام‌هایی است که نسبت به تضعیف وزارت امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ و رکس تیلرسون، ‌ وزیر امور خارجه ایالات متحده هشدار می‌دهند.

در همین حال، سوزان رایس، ‌ مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در مقاله‌ای، تیلرسون را به ناکامی در تأمین منابع برای وزارت خارجه کشورش محکوم کرد.

52311

کد N1808239

وبگردی