آفتاب

طرح آغاز به کار مدارس در نیمه شهریور ماه هنوز قطعی نشده است

طرح آغاز به کار مدارس در نیمه شهریور ماه هنوز قطعی نشده است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در صورتی که طرح آغاز به کار مدارس در نیمه شهریورماه اجرا شود، این طرح به صورت لایحه به تصویب مجلس برسد که حتما تغییرات و ملاحظات نمایندگان در آن خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در پس از اتمام جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح شروع به کار مدارس در نیمه شهریور ماه و تعطیلی دو هفته مدرسه‌ها در زمستان گفت: این طرح در گذشته هم پیشینه داشته که موفق هم بوده است. پیشنهادات جدید طی یکی دو سال اخیر که با توجه به آلودگی هوا بوده است، مورد بررسی قرار گرفته و در حال طی کردن بررسی‌های خود است.

وی با بیان اینکه من نمی‌توانم پاسخ قطعی برای اجرا یا عدم اجرای این طرح را بدهم چون این موضوع قطعی نشده ولی این موضوع در دستورکار است، اظهار داشت: اگر این طرح اجرا شود باید به صورت لایحه به تصویب مجلس برسد که حتما تغییرات و ملاحظات نمایندگان در آن خواهد آمد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته هدف اصلی این طرح فقط کاهش آلودگی هوا نیست بلکه موارد دیگر از جمله مسائل آموزشی و تربیتی نیز مدنظر است، تصریح کرد: خانواده‌ها فرصت می‌کنند همراه با فرزندان به مسافرت بروند که این خود یک مسئله تربیتی است. یکی از آثار جانبی هم تاثیر در کاهش آلودگی است.

بحطایی ادامه داد: این طرح در دست بررسی است و در صورت نهایی شدن در صورت یک لایحه به مجلس ارائه می‌شود. 

ادامه دارد... 

کد N1808212

وبگردی