آفتاب
منابع خبری ایلنا مطرح کردند؛

بازار ته‌لنجی‌های کنگان در آستانه تعطیلی/ خیابان استقلال سوت و کور و تجارت بندری تعطیل است

بازار ته‌لنجی‌های کنگان در آستانه تعطیلی/ خیابان استقلال سوت و کور و تجارت بندری تعطیل است

مغازه‌داران کنگان می‌گویند: کاسبی‌مان تعطیل شده‌است.

منابع خبری ایلنا در بندر کنگان از تعطیلی مغازه‌ها در بازار ته‌لنجی این شهر خبر می‌دهند.

به گفته آنها، خیابان استقلال کنگان که مغازه‌های فروش اجناس خارجی در آن قرار دارد، به حالت نیمه‌تعطیل درآمده؛ چرا که اجازه ورود ته‌لنجی داده نشده و  مغازه‌ها از جنس خالی هستند.

به گفته یکی از مغازه‌داران کنگانی، نه تنها خود مغازه‌داران، بیکار شده‌اند؛ بلکه خیلی از هایپرمارکت‌های شهر به طور عمده از مغازه‌داران خیابان استقلال خرید می‌کنند که در حال حاضر آنها نیز به مشکل برخورده‌اند.

وی افزود: اگر ته‌لنجی ممنوع باقی بماند، قیمت اجناس مصرفی مردم نیز افزایش می‌یابد و در این شهر بندری، همه مردم متضرر خواهند شد.

این مغازه‌دار با بیان این که کنگان، شهری بندری است و بندر با تجارت زنده‌است؛ می‌گوید: اگر ممنوعیت ادامه پیدا کند، اشتغال در بندر کنگان لطمه شدیدی خواهد خورد. هم ملوانان و هم کسبه، دچار مشکل می‌شوند؛ در حال حاضر لنج‌هایی هستند  که حدود سه ماه است به آنها اجازه تخلیه داده نشده و این وضعیتِ سرگردانی بایستی خاتمه پیدا کند.

در روزهای گذشته، در شهرهای گناوه و بندر دیر نیز مغازه‌داران و ملوانان به مصوبه ساماندهی ته‌لنجی اعتراض کردند.

در روزهای پایانی سال گذشته، اعمال محدودیت ورود کالای همراه ملوان (ته لنجی) در پی نامه رئیس گمرک ایران به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در بنادر جنوبی کشور بویژه استان بوشهر اجرایی شده است.

 این مصوبه به دلیل آنچه کاهش ته‌لنجی عنوان شده به دفعات مورد اعتراض قرار گرفته است. پیش از این مصوبه، میزان قانونی و اسمی کالای همراه ملوان در هر سفر ۴۰ میلیون ریال بود.

کد N1808187

وبگردی