آفتاب

انتقاد حاجی نسبت به انتشار خبر کذب خبرگزاری مجلس در مورد اعتبارات سپاه/ هشدار لاریجانی به رسانه‌ها

انتقاد حاجی نسبت به انتشار خبر کذب خبرگزاری مجلس در مورد اعتبارات سپاه/ هشدار لاریجانی به رسانه‌ها

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اصولگرای شاهین‌شهر در انتقاد از انتشار گزارش برخی رسانه‌ها درباره اعتبارات و بودجه دستگاه‌ها، از اصحاب رسانه خواست که بیشتر دقت کنند و گفت: رسانه‌ها باید در انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص حفظ شان مجلس، وظیفه نمایندگان و هیات رییسه گفت: متاسفانه خبر دروغ افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس موجب تشویش اذهان عمومی شد و جایگاه مجلس زیرسوال رفت؛ بنابراین باید ریشه این جعل پیدا و بررسی شود.

ویادامه داد: خبری درخصوص اعتبارات نیروهای مسلح و سپاه در خبرگزاری خانه ملت، منتشر شده که این خبر نیز کذب است؛ بنابر این سبب هجوم انتقادات به مجلس می‌شود و لازم است این موضوعات به‌طور شفاف مطرح شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: درخصوص افزایش قیمت بنزین و واقعی‌سازی قیمت‌ها در لایحه بودجه باید تدبیری بیاندیشیم که نگرانی‌ها رفع شود.

لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده اصولگرا اظهار داشت: در مورد خبر افزایش حقوق نمایندگان که به کذب مطرح شد، حتماً پیگیری‌ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: در این خصوص حتی با نمایندگان کمیسیون تلفیق بودجه صحبت کردیم که از افزایش درآمدهای بالا علاوه بر مقامات نیز جلوگیری شود تا آرامش در جامعه ایجاد شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در مورد بنزین و یارانه نیز همه ابعاد بررسی و ملاحظات درنظر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: در واقع اگر کمیسیون تلفیق بودجه این موارد را تصویب کند، به معنای مصوبه مجلس نیست؛ زیرا نهایتا در صحن علنی تعیین تکلیف می‌شود.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین در حال حاضر نگرانی وجود ندارد، رسانه‌ها نیز در انتشار اخبار باید تمام دقت لازم را داشته باشند.

کد N1808171

وبگردی