آفتاب

روایت داستانی ویلیام.اس. باروز از زندگی با گربه‌ها

روایت داستانی ویلیام.اس. باروز از زندگی با گربه‌ها

کتاب «گربه درون» نوشته ویلیام.اس. باروز توسط نشر چشمه منتشر می‌شود.

[div dir='ltr']

مهدی نوید مترجم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین کارها و ترجمه‌هایش گفت: تا همین یکی دو هفته آینده کتاب «گربه درون» توسط  نشر چشمه منتشر می‌شود. این رمان نوشته ویلیام.اس. باروز است که از پایه‌گذاران شرح‌حال‌نویسی در ادبیات آمریکا است و به نظرم تاکنون در ایران مهجور بوده و کسی آنقدر این نویسنده را نمی‌شناخته است. یعنی آنقدری که باید این نویسنده به مخاطب ایرانی معرفی نشده و کارهایش به فارسی ترجمه نشده است.

او ادامه داد: این رمان هم درواقع جزو معدود کارهایی است که می‌شد از باروز منتشر کرد و تقریبا دیگر کارهای او همه مشمول اصلاحات و حذفیات و سانسور جدی می‌شوند. خود این کتاب یک رمان کوتاه است که مثل بقیه کارهای او اتوبیوگرافیک است و به نوعی درباره گربه‌ها و عشقش به گربه‌هاست. درواقع او در این اثر زندگی‌اش در کنار گربه‌ها را به صورت یک اثر روزنگاری روایت کرده و در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. البته در عین حال فضای دوره‌ای که باروز در آن زندگی می کرده نیز در این رمان ترسیم می‌شود و خیلی موضوعات را می‌توان از دل همین کتاب متوجه شد. احتمالا این اثر برای آن‌هایی که با حیوانات سروکار دارند یا خودشان از یک حیوان خانگی مراقبت می‌کنند جالب و خواندنی باشد.

نوید همچنین از انتشار ترجمه مجموعه داستانی تازه از بکت خبر داد و گفت: پروژه بکت که توسط نشر چمشه منتشر می‌شود نیز همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم تا پایان سال یک مجموعه داستان دیگر از بکت منتشر شود. مجموعه داستانی که تاکنون در ایران ترجمه و منتشر نشده و 8 داستان کوتاه را شامل می‌شود.

کد N1808141

وبگردی