آفتاب

طرح ژاپن برای حل بحران فلسطین و رژیم‌صهیونیستی

طرح ژاپن برای حل بحران فلسطین و رژیم‌صهیونیستی

ایرنا نوشت: یک پایگاه رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گزارش داد: «تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن، طرح ابتکاری نخست وزیر کشورش برای حل بحران نزاع میان اسرائیل و فلسطینی ها را در سفر اخیرش به خاورمیانه ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری معا به نقل از پایگاه خبری «والا»، کونو در اقدامی برای بازگرداندن فلسطینی ها و اسرائیل به پای میز مذاکره، از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «جرد کوشنر» مشاوره ارشد رئیس جمهوری آمریکا و داماد ترامپ خواست در یک نشست چندجانبه در ماه آینده در توکیو گردهم آیند.
این پایگاه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: وزیر امورخارجه ژاپن پس از دیدار با «روون ریولین» رئیس جمهوری اسرائیل دیدار و پس از آن برای دیدار با مقام های فلسطینی وارد رام الله شد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز شب گذشته (دوشنبه شب) در رام الله به دیدار وزیر امورخارجه ژاپن رفت و دو طرف درباره آخرین تحولات قدس بحث و تبادل نظر کردند.
منابع دیپلماتیک همچنین به پایگاه والا گفتند: کونو در نشست های محرمانه خود، بر ضرورت مذاکره براساس تشکیل دو کشور مستقل در مرزهای 1967 تاکید کرد.
خبرگزاری رسمی ژاپن (کیودو) نیز روز سه شنبه گزارش کرد: کونو در سفر شش روزه خود به خاورمیانه، مساله قدس را در دیدار با مقام های اسرائیلی و فلسطینی بررسی کرد.

کونو پیشتر در کنفرانسی مطبوعاتی گفته است: توکیو آمادگی دارد برای از سرگیری مذاکرات صلح در خاورمیانه همکاری کند و برای اعتماد سازی و بازگشت طرف های فلسطینی و اسرائیلی به میز مذاکرات، تلاش نماید.
ژاپن که ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، دوشنبه گذشته (27 آذرماه) به قطعنامه پیشنهادی مصر در مخالفت با تصمیم ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای موافق داد. این قطعنامه با وتوی آمریکا به عنوان تنها کشور مخالف روبه رو شد.

ژاپن همچنین به قطعنامه مشابهی که پنجشنبه گذشته (30آذر96) در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شد، نیز رای مثبت داد.
این قطعنامه با 128 رای موافق، 9 رای مخالف و 35 رای ممتنع به تصویب رسید.
سرزمین های اشغالی از 15 آذرماه که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، صحنه درگیری میان فلسطینی های معترض و ارتش رژیم صهیونیستی است.

49311

کد N1807997

وبگردی