آفتاب

تشکیل کمیته‌های فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس / دعوت از معاونت پیشگیری قوه قضاییه در جلسات آینده

تشکیل کمیته‌های فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس / دعوت از معاونت پیشگیری قوه قضاییه در جلسات آینده

سخنگوی فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مجلس با اشاره به تشکیل کمیته‌های این فراکسیون در نخستین جلسه، به تشریح برخی برنامه‌های چند روز آینده پرداخت.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد: در این جلسه کمیته‌هایی برای بررسی مسائل مختلف در این حوزه تشکیل و مسئولیت‌های هر کمیته مشخص شد.

وی افزود:قرار است گزارش‌هایی که توسط معاونت‌های مربوطه در قوه قضاییه، وزارت کشور، سازمان بهزیستی و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط در مورد آسیب‌های اجتماعی و راه‌کارهای پیشگیری از وقوع جرائم تهیه شده، در اختیار فراکسیون قرار گیرد.

کاظمی افزود: همچنین قرار است در جلسات بعدی فراکسیون از مسئولان معاونت پیشگیری از جرائم قوه قضاییه دعوت کنیم تا در جریان جزئیات امور قرار گرفته و گزارشی از چگونگی اقداماتی که برای پیشگیری از جرایم و برخورد با آسیب‌های اجتماعی انجام شده، به اعضای فراکسیون ارائه شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبیعتاً در صورتی که نیاز به اصلاح یا تصویب قوانین جدید باشد، این گزارش‌ها می‌‎‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

سخنگوی فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: در بخش دیگر این جلسه درباره خانوارهایی که به‌خاطر بدسرپرست بودن در معرض ارتکاب جرم هستند، مباحثی مطرح شد تا اگر نیاز به قانونگذاری وجود دارد در این زمینه اقدام شود.

کاظمی در پایان تصریح کرد: قرار است فراکسیون پس از جمع‌بندی تصمیمات متناسب را درباره این موضوع اتخاذ کند.

کد N1807941

وبگردی