آفتاب

تزریق چربی صورت چیست؟ | درباره تزریق چربی و تزریق ژل به صورت

 تزریق چربی صورت چیست؟ | درباره تزریق چربی و تزریق ژل به صورت

تزریق چربی صورت چیست؟ | تزریق چربی صورت، تزریق چربی گونه و تزریق چربی به لب یکی از روشهای رایج مورد استفاده در جراحی زیبایی صورت است. این روش در واقع یک نوع پیوند بافت است به این معنی که باید سلولهای زنده چربی از بدن گرفته شود و قبل از اینکه این سلولها از بین بروند به ناحیه مورد دلخواه در بدن پیوند شوند.

به گزارش آفتاب، تزریق چربی صورت، تزریق چربی گونه و تزریق چربی به لب یکی از روشهای رایج مورد استفاده در جراحی زیبایی صورت است. این روش در واقع یک نوع پیوند بافت است به این معنی که باید سلولهای زنده چربی از بدن گرفته شود و قبل از اینکه این سلولها از بین بروند به ناحیه مورد دلخواه در بدن پیوند شوند. تزریق چربی بدون نیاز به بیهوشی به راحتی قابل انجام است و برخلاف لیپوساکشن که عوارضی مانند آمبولی چربی دارد در روشی که برای تزریق چربی استفاده می شود، چون حجم چربی برداشت شده بسیار کم است، چنین عوارضی اصلا وجود ندارد و برای بیمار بدون خطر است.

روش تزریق

در این روش، چربی قسمتی از بدن از راه ایجاد سوراخ کوچکی که ایجاد می شود بوسیله کانولاهای ظریف توسط جراح برداشته می شود، این سوراخ به قدری کوچک است که بعد از انجام کار نیاز به بخیه ندارد. چربی بدست آمده در ابتدا با مقداری خون و سرم مخلوط است، بنابراین این مواد با روشهای مختلف جدا می شوند تا چربی خالص تری به دست آید. در نهایت چربی بدست آمده بوسیله سوزنها و کانولاهای ظریفی که برای این کار طراحی شده اند به قسمتهای مختلف صورت تزریق می گردد.

تزریق چربی

کاربردها: این روش برای شکل دادن به قسمتهای مختلف صورت (مانند برجسته کردن  لب ها و گونه ها) و رفع چین و چروک صورت به کار می رود. این اقدام  می تواند بسیاری از علائم پیری صورت را از بین ببرد (جوانسازی صورت). این روش بویژه در افراد زیر 60 سال که تمایل به لیفت صورت دارند موثر میباشد و در اغلب موارد نیاز به لیفت صورت را تا چندین سال به عقب می اندازد.

اگر این جراحی برای برطرف کردن چینهای سطحی و بهبود جای جوشها به کار می رود معمولا ناحیه تزریق سطحی تر است تا اثر بیشتری از خود نشان دهد. در این حالت چربی تزریق شده باعث کلاژن سازی در زیر پوست شده و تا حدودی پوست جوانتر و شادابتر به نظر می رسد. در  سایر مواردی که این عمل برای برطرف کردن چینهای عمیق، برجسته کردن گونه (تزریق چربی گونه) و بزرگ کردن لب ها (تزریق چربی به لب) و حجم دادن به قسمتهای دیگر صورت (تزریق چربی صورت) به کار می رود ناحیه تزریق وسیع تر بوده و از زیر پوست تا قسمتهای عمیق را در بر می گیرد.
کد N1807876

وبگردی