آفتاب

اجرای شادیانه‌های موسیقی دوازده اقلیم ایران در کنسرت سازینه

اجرای شادیانه‌های موسیقی دوازده اقلیم ایران در کنسرت سازینه

گروه سازینه به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا فردا شب کنسرتی را با اجرای موسیقی‌هایی از دوازده‌اقلیم کشورمان در تالار وحدت روی صحنه خواهد برد.

 به گزارش ایلنا، گروه موسیقی نواحی «سازینه» 6 دی رپتواری از 12 منطقه مختلف کشورمان را در تالار وحدت در قالب کنسرت به اجرا درخواهد آورد.

زهرا همتی (مدیرعامل موسسه فروغ فلق) که تهیه‌کنندگی این کنسرت را برعهده دارد، گفت: در این کنسرت تمام موسیقی‌های دوازده اقلیم اصیل، دوازده ساز اصیل و دوازده آئین محلی بومی را در یک برنامه هنری تقدیم مخاطبان خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: گروه سازینه با دعوت از نوازندگان و خنیاگران برجسته اقوام، یعنی جوانان در کنار پیشکسوتان و خبرگان موسیقی مناطق به اجرای اصلی‌ترین بخش‌های رپرتوار موسیقایی اقوام می‌پردازد. اشتراکات فرهنگی بین اقوام، در مناطق سرحدی که باعث آمیزش موسیقی و ترکیب خرده فرهنگ‌ها می‌شود، اصلی‌ترین دغدغه برگزارکنندگان این کنسرت برای گروه موسیقی سازینه و موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق است.

 همتی همچنین عنوان کرد: موضوع اجرای کنسرت ۶ دی ماه، شادیانه‌های اقوام است و نوع سازبندی گروه متشکل از سازهای بومی مناطق است. سازهایی چون سرنا، نرم نای، سه تار قشقایی، دهل، دایره، له لوا، دوتار، نی انبان و... از شرق و غرب و جنوب و شمال ایران و حدود سی ترانه از اقوام بطور پیوسته اجرا می‌شود. این اجرا با حمایت مالی و معنوی گروه شرکتهای گلدیران است. جای بسی خرسندی است که اعتماد سرمایه‌گذاران به عنوان اسپانسر این اجرای به دست‌اندرکاران و اجرای موسیقی فاخر ایرانی انرژی مضاعف می‌بخشد. امیدوارم این تعامل الگویی برای صاحبان دیگر صنایع تجاری باشد.

کنسرت گروه سازینه ششم دی‌ماه از ساعت ٢١: ٣٠ در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

کد N1807841

وبگردی