آفتاب

نوبخت: کسانی که گفتند پشیمانیم کی رای داده‌اند؟

نوبخت: کسانی که گفتند پشیمانیم کی رای داده‌اند؟

سخنگوی دولت درباره شفافیت اطلاعات گفت: خیلی از چیزهایی که به چشم نمی‌آید دولت برحسب وظایف خود آن را انجام داد. امروز بودجه این است و همه می‌توانند جزئیات آن را ببینند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، محمدباقر نوبخت،سخنگوی‌دولت در نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران، درباره کمپین ما پشیمان هستیم در اعتراض به سیاست‌های دولت در شبکه‌های اجتماعی گفت: دولت متعلق به همه مردم است و ما از نظر مردم آگاه هستیم، ما می دانیم که عده‌ای لباس نقد پوشیده‌اند و هیچوقت هم کنار دولت و ملت نبوده‌اند؛ اینهایی که گفتند ما پشیمان هستیم کی رای داده‌اند که حالا پشیمان هستند. [span]

اهم سخنان نوبخت به شرح زیر است:

*قیمت تخم مرغ به عنوان یکی از اقلام غذایی مردم روال با ثباتی را در چهار ماهه نخست سال جاری داشته است. اما از مرداد با توجه به کاهش تولیدات داخلی نه تنها قدرت صادرات خود را از دست دادیم بلکه مشکل آنفولانزا روی میزان تولید ما و برخی کشورها اثر سوء گذاشت. آنفولانزایی که ما و برخی کشورها درگیر آن شدیم باعث شد برای حفظ سلامت مردم نسبت به معدوم کردن مرغ ها اقدام کنیم و در این راستا ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرغ تخم گذار معدوم شد.  ۱۴ تا ۲۰ درصد از نیاز ما را این میزان مرغ معدوم شده تامین می کرد.  دولت ۳۰ میلیارد تومان برای جبران این خسارات را در سال گذشته پرداخت کرد و امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران این خسارات پرداخت کردیم.از سوی وزارت کشاورزی تصمیم گرفته شد مجوز واردات ۱۹ هزار تن صادر شد الان هم برای ۱۱۰ تن مجوز در حال صادر شدن است. رئیس جمهور هم دستور دادند این مسئله به سرعت رسیدگی شود.

* {درباره افزایش عوارض خروج}: این تصمیمی نبود که فقط با یک هدف گرفته شود. چند نفر از کشور خارج می شوند، چقدر با خود ارز می برند.از یک طرف می گوییم تولید داخل از طرف دیگر در جریان این سفرها که 7 تا 8 میلیارد دلار پول نقد با خودشان می برند چمدان های خود را پر می کنند وارد کشور می کنند البته همه اینگونه نیستند و ما معتقدیم واقعا برخی از مردم نیازمند سفر هستند. اما باید جواب کارگران خود را بدهیم که می گویند ما پوشاک تولید می کنیم اما بازار ما از کالاهای خارجی اشبا شده است. خیلی ها مستحق پرداخت این میزان عوارض نیستند مثل دانشجوها که دولت همه این مسائل را می بیند.

*در سال 97 هم دولت خود را موظف به مهار تورم می داند دولت در برابر تورم و افزایش قیمت ارز مقاومت می کند. دولت به آرامش مردم و ثبات اقتصادی توجه می کند. حتی یک ریال از منابع درآمدی از محل یارانه به خزانه دولت واریز نخواهد شد هر پولی وجود داشته باشد به جامعه برمی گردد ممکن است به صور مختلف باشد تا به عدالت نزدیکتر شود.

*دولت در سالهای گذشته از مجوز افزایش حامل های انرژی استفاده نکرد در حالی که براساس قانون این اصلاح قیمت حق دولت است. دولت ریالی از این پول را به خزانه نیاورده و هرسال بین 10 تا 12 میلیارد تومان از خزانه را روی درامدهای حاصل از افزایش حامل های انرژی گذاشت و یارانه پرداخت کرد اما برای سال اینده دولت تصمیم دارد این درآمد را صرف ایجاد اشتغال کند.

*برای سال آینده تصمیم داریم 17 هزار و 900 میلیاردی که به واحدهای تولیدی داده بودیم تا 75 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم که تا 17 هزار میلیارد تومان آن را از محل اصلاح قیمت ها تامین کنیم تا تامین اشتغال همراه با فشار بیشتر بر مردم همراه نشود.هر رقمی از افزایش قیمت حامل های انرژی به دست آید حداقل 60 هزار میلیارد تومان به آن اضافه می کنیم تا در بخش اشتغال مورد استفاده قرار گیرد.

*{درباره سپرده گذاران موسسات مالی}: قطعا استیفای حق خواهد شد. اما از یک سوراخ مگر چندبار باید گزیده شد. من از بانک مرکزی سپاسگذارم که اعلام کرد یکی از این موسسات که وعده سودهای بالا را می داد مجوز ندارد.

این خبر در حال تکمیل است...

29214

کد N1807790

وبگردی