آفتاب

معرفی برگزیدگان جایزه فیروزه به عنوان شرکت‌های خلاق

معرفی برگزیدگان جایزه فیروزه به عنوان شرکت‌های خلاق

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برگزیدگان جایزه فیروزه را به عنوان شرکت‌های خلاق درنظر گرفته و حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدحسین سجادی‌نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برنامه‌ای در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت عنوان برنامه حمایت از توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق وجود دارد که عمدتا شامل حال شرکت‌های فعال در حوزه فناورانه و نیز صنایع فرهنگی خلاق می‌شود.

سجادی‌نیری ادامه داد: از آنجا که عمده شرکت‌کنندگان جایزه «فیروزه»، فعالان حوزه صنعت فرهنگی هستند، تولیدکنندگان برگزیده این جایزه، به عنوان شرکت‌های خلاق شناخته خواهند شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای شناسایی شرکت‌های خلاق مبادی ورودی داریم که می‌توانند این شرکت‌ها را به کارگروه شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کنند.

وی اظهارداشت: طی توافقی که با دبیر جایزه «فیروزه» صورت گرفته یکی از مراجعی که به عنوان مبدا ورودی شرکت‌های خلاق شناسایی می‌شوند، این جایزه خواهد بود.

سجادی‌نیری در مورد بسته حمایتی از شرکت‌های خلاق گفت: تسهیل مسائل کسب و کار اعم از شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، گرفتن مشاوره‌های حقوقی و مالی، تسهیلاتی از جنس ورود سرمایه گزاران جدید این کسب و کار‌ها، آموزش‌های دوره‌ای و یارانه‌ای که برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و حضور در کلاس‌ها، از بسته‌های حمایتی شرکت‌های خلاق است.

سجادی‌نیری با اشاره به دستور جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مبنی بر حمایت از پایان نامه‌ها و پژوهش‌های کاربردی و بر‌تر افزود: در نظر است از پژوهش‌های برگزیده جایزه فیروزه نیز توسط معاونت علمی فناوری تقدیر به عمل آید، و چنانچه آن پژوهش‌ها در قالب و چارچوب مد نظر معاونت قرار داشته باشد از آن پژوهش‌ها حمایت ویژه به عمل خواهد آمد،

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: کالاهای فرهنگی موضوع این جشنواره حوزه شمولیت وسیع تری نسبت به جشنواره‌های دیگر دارد و به لحاظ تعدد و تنوع کالا یک مزیت محسوب می‌شود.

کد N1807764

وبگردی