آفتاب

نباید برای اجرای تعهدات مربوط به کارگران، منابع جدید ایجاد کنیم/ باید صندوق‌های بیمه‌ای و حمایتی را از یکدیگر جدا کرد

نباید برای اجرای تعهدات مربوط به کارگران، منابع جدید ایجاد کنیم/ باید صندوق‌های بیمه‌ای و حمایتی را از یکدیگر جدا کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: می‌توان هر کسی را با ۲۰ سال سابقه بازنشسته کرد ولی این افراد نباید سر سفره دیگری بنشینند و این سخن به معنای آن است که برای اجرای تعهدات مربوط به کارگران، منابع جدید ایجاد نکنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال حسن کامران گفت: درخصوص وضعیت‌ صندوق‌ها ما در جلسه مرکز پژوهش حضور یافتم و گزارشی از صندوق‌ها ارائه شد. امروز وقتی بحث می‌کنیم یکی از ابرچالش‌ها نه تنها برای دولت بلکه نظام سیاسی، صندوق‌ها است سخن گزاف نگفته‌ایم و نیازمند توجه جدی شما نمایندگان است.

وی با بیان اینکه از ۱۸ صندوق تنها یک صندوق را می‌توان پایدار و اصلاح کرد تا این صندوق به وظایف خود عمل کند، اظهار داشت: صندوق فولاد و دیگر صندوق‌هایی که در مقابل مجلس می‌آیند، بخش کوچکی از صندوق‌های ما هستند. پایداری صندوق تامین اجتماعی مسئله مهمی است.

وزیر کار افزود: ما وقتی از نظام چند لایه بحث می‌کنیم متاسفانه رویه‌ای در سال‌های قبل در پیش گرفته بود. من از آقای کامران و نمایندگان می‌خواهم شفافیت در زمینه اضافه شدن افراد به بیمه را ایجاد کند. نمی‌توان تامین افراد و اضافه شدن به بیمه را به قانون و لایحه دیگر گره زد.

ربیعی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه‌ای را باید از بیمه حمایتی جدا کرد، تصریح کرد: من خودم پیشنهاد چهار صندوق شدن را دادم. می‌توان هر کسی را با ۲۰ سال سابقه بازنشسته کرد ولی این افراد نباید سر سفره دیگری بنشینند و این سخن به معنای آن است که برای اجرای تعهدات مربوط به کارگران، منابع جدید ایجاد نکنیم.

وی با بیان اینکه منابع صندوق‌ها ۸۰ میلیارد تومان است که در این مدت ۵۸ میلیارد وصول شده و ۲۰ میلیارد هیچ وقت به ما نخواهد رسید، خاطرنشان کرد: من شما را به منابع و مصارف چند موضوع ارجاع می‌دهم. منابع و مصارف رانندگان و خادمان مساجد، اعتباری ۶۳۷ میلیاردی دارد ولی مصارف آن یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. تخصیص منابع مربوط به بافندگان همیشه صفر است.

ادامه دارد...

کد N1807740

وبگردی