آفتاب

قاضی‌پور: مجلس بدون حضور لاریجانی، مجلس نیست! لاریجانی: شما لطف دارید

قاضی‌پور: مجلس بدون حضور لاریجانی، مجلس نیست! لاریجانی: شما لطف دارید

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس در تذکری گفت: با گذشت ۱۰ ماه از ابلاغ برنامه ششم، هنوز اقدامی برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی انجام نشده و نمایندگان ابزار نظارتی برای برخورد با وزرایی که کم‌کاری می‌کنند را در اختیار ندارند.

به گزارش خبرنگار، نادر قاضی‌پور در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت اختصاص داشت، در تذکری اعلام کرد: براساس بند یک ماده ۵۹ برنامه ششم دولت باید سالانه حداقل نسبت به بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد اقدام کند اما تا به امروز که ۱۰ ماه از ابلاغ قانون گذشته، نه ساختمانی خریداری شده و نه بازسازی خاصی صورت گرفته است.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر دولت نخواهد کاری انجام دهد، باید چه کار کنیم؟ً چه ابزار نظارتی در اختیار داریم که با وزیری که کار نمی‌کند، برخورد کنیم؟!

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه لاریجانی را خطاب قرار داد و ضمن تمجید از وی خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی شما علم دارید و وقتی در مجلس حضور ندارید، مجلس، مجلس نیست. پیشنهاد می‌کنم که بندی بیاورید که اگر مسئولان یا وزیری نخواهد چنین قانونی را انجام دهد، عزل یا استیضاح شود؛ چرا که ما قانون نوشته‌ایم اما اجرا نمی‌شود.

لاریجانی هم که اداره جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: شما به بنده لطف دارید! پیشنهادات خود را ارائه دهید، من هم فکر می‌کنم. البته به نظر می‌رسد همه نمایندگان در همین لایحه حمایت از حقوق معلولان به دنبال این هستند تا قانونی را تصویب کنند که برای معلولان مشکلی نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، قاضی‌پور درحالی در بیان این تذکر مدعی شد که «مجلس بدون حضور علی لاریجانی، مجلس نیست» که باتوجه به تقسیم کار هیات رییسه، رییس مجلس حداقل در نیمی از زمان جلسات علنی در صحن حاضر نبوده و جلسات توسط نواب رییس اداره می‌شود.

علی لاریجانی که همچون دیگر نمایندگان تنها در یکی از کمیسیون‌های تخصصی عضویت دارد، طبیعتاً به‌جز شرکت در جلسات کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، در هیچ‌کدام از جلسات ۱۳ کمیسیون دیگر پارلمان شرکت نمی‎کند.

کد N1807721

وبگردی