آفتاب

ایران سرزمین همزیستی مسالمت‌آمیز بوده و خواهد بود/بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است

ایران سرزمین همزیستی مسالمت‌آمیز بوده و خواهد بود/بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است

خلیفه ارامنه تهران و شمال گفت: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مداخله الهی است تا جنگ‌ها پایان یافته، صلح برقرار شده و دوستی و آرامش میان انسان‌ها گسترده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران و شمال مهمان ویژه امروز شورای شهر تهران در سی‌وسومین جلسه این شورا بیان داشت: در این ایام فرخنده به نام خداوند یکتایی که همگی او را به طرق مختلف اما با مفهوم و دردی مشترک پرستش می‌کنیم به یکایک شما سلام و درود عرض می‌کنم. در این ایام، جهان بیش از هر زمان دیگری به صلح، آسایش و دوستی نیاز دارد. در این روزها نگاه همه ما به بیت‌اللحم، مکانی که عیسی مسیح به عنوان حکمران صلح و دوستی در آنجا زاده شد، دوخته شده و توجه ما بر وضعیت ملت فلسطین متمرکز شده است.

وی افزود: جهان امروز بیش از هر زمان نیازمند مداخله الهی است تا جنگ‌ها پایان یافته، صلح برقرار شده و دوستی و آرامش میان انسان‌ها گسترده شود. برقراری صلح در جهان مشروط به تحقق عدالت و ایفای حقوق پایمال شده ملت‌ها است. ادیان و به ویژه ادیان الهی وظیفه هدایت پیروان خود به سمت یکتاپرستی و عدالت واقعی را بر عهده دارند. تاریخ نشان داده است که صلح و عدالت تنها زمانی تحقق پیدا می‌کند که گفت‌وگو و دوستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان الهی برقرار شود.

سرکیسیان در ادامه گفت: تاریخ ایران گواه این است که ساکنان این سرزمین از دیرباز پیرو هر کدام از ادیان الهی بودند در کنار هم زیسته و فعالیت کرده و با همزیستی مسالمت آمیز و احترام و دوستی متقابل حقانیت آیات کتب مقدس را به اثبات رساندند. امروز نیز پیروان ادیان مختلف و به ویژه ادیان الهی در سایه جمهوری اسلامی ایران از آزادی‌های تصریح شده در قانون اساسی در جهت رسیدگی به احوال شخصی خود برخوردارند. ایران سرزمین ادیان مختلف و مهد گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز بوده و خواهد بود. جهان این واقعیت مسلم را انکار می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: بیت اللحم به عنوان زادگاه حکمران صلح و دوستی و سرزمین‌های اطراف آن، این روزها در وضعیت فاجعه‌باری به سر می‌برد تصمیم ناعادلانه رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس و بی‌توجهی به قطعنامه ها و موازین بین المللی جهان و به ویژه ملت‌های صلح طلب و عدالت‌جو را با چالشی جدید مواجه ساخته‌اند ما باور داریم که ملت حق‌جوی فلسطین بی‌تردید موفق به ایفای حقوق پایمال شده خود خواهد بود.

سرکسییان گفت:‌ باید تاکید کنم که بر اساس الهیات مسیحی حیات سرزمین اسرائیل که به آن در عهد قدیم اشاره شده است، پس از آنکه از پذیرفتن عیسی مسیح به عنوان مسیحای وعده داده از سوی پیامبران پیشین خوداری کرد، پایان یافت در نتیجه فلسطین وطن ملت فلسطین بوده و بیت المقدس پایتخت آن است. این ادعا که بیت المقدس از قدیم پایتخت اسرائیل بوده و اخیرا توسط یکی از مقامات سعودی در مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی مطرح شد دروغی آشکار است. آری بیت‌المقدس پایتخت پادشاهی یهودا بوده است، اما اسرائیل جدید پس از مسیحیت کلیسای مسیح است و بیت‌المقدس پایتخت فلسطین و مکانی مقدس برای پیروان 3 دین توحیدی به شمار می‌آید.

خلیفه ارامنه تهران و شمال در پایان تاکید کرد: شایسته است با دیدی جامع به موضوع نگریسته و در این راستا گام‌های خردمندانه برداریم باید به خاطر داشته باشیم اهداف بزرگ با ایثار و جانفشانی‌ها محقق می‌شوند ملت‌های مظلوم با ایستادگی و پایداری خود به پیشرفت‌های بزرگ دست یافته و حقوق از دست رفته خود را بار دیگر به دست خواهند آورد. همواره و به ویژه در این ایام گرامی درخواست من از کلیه آحاد ملت این بوده است که با تفکر حرکت کرده و به امور خود رسیدگی کنند برای برقراری صلح در جهان و به ویژه در خاورمیانه و همچنین برای آسایش ملت ایران و سبربلندی و موفقیت و سلامتی مقام معظم رهبری و همچنین ریاست محترم جمهوری و ملت ایران دعا می‌کنم.

کد N1807709

وبگردی