آفتاب
رییس شورای شهر تهران:

خطر زلزله در تهران جدی است

خطر زلزله در تهران جدی است

رییس شورای شهر تهران، ری تجریش زلزله در تهران وسایر کلانشهرها را خطری جدی و همیشگی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی؛ رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از راهکارهای مقابله با زلزله، افزوده شدن بیمه مسئولیت و کیفیت فرایند ساخت است.

وی افزود: در سالروز حادثه زلزله بم هستیم، کشته شدن بیش از 40 هزار تن از هموطنانمان در یک سانحه، از تلخ ترین حوادث تاریخ معاصر ایران است که هنوز بار غم آن بر دوش شهر غم واستان کرمان سنگینی می کند.

هاشمی گفت:یکی از ویژگی های زلزله بم، واقع شدن آن در شب و قبل از طلوع فجر موجب شد که بدلیل غافلگیری، بیشترین تلفات متوجه مردم بم شود.

وی افزود:امداد رسانی در زلزله بم نیز بدلیل بعد مسافت وعدم آمادگی کافی در نهادهای مسئول با اختلالاتی همراه بود که میزان تلفات را افزایش داد.

هاشمی گفت:اکنون تجربه تلخ وغمبار زلزله بم همراه ماست وباید جانهای از دست رفته شهروندان بمی موجب نجات جان دیگر شهروندانی شود که در خطر زلزله هستند.

رییس شورای شهر تاکید کرد:زلزله در تهران وسایر کلانشهرها ، خطری جدی وهمیشگی است که نباید آنقدر کوچک انگاشته شود که منجر به رویه گذشته و کندی در آمادگی، عدم اولویت در تخصیص اعتبار و فقدان هماهنگی های لازم منجر شود ونه آنقدر به آن دامن زده شود که به تشویش ونگرانی عمومی و متلاطم کردن جامعه وبی اعتمادی مردم به کفایت مدیریت شهر وکشور بیانجامد.

وی افزود:در نظام جمهوری اسلامی که تمامی ارکان آن برخاسته از رای مردم وخواست شهروندان است ، حفظ جان وبرطرف کردن نگرانی عمومی ، اولویت نخست است و انتظار افکارعمومی از نمایندگان مردم در شورای شهرو شهرداری، مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم جمهور و قوه مجریه قرار  دادن موضوع مقابله با زلزله در بعد پیشگیری وکاهش خسارات جانی و مالی با اقداماتی نظیر مقاوم سازی سازه ها وافزایش کیفیت ساخت از یکسو و مقابله کارامد با حادثه از طریق امداد ونجات سریع و دقیق و موثر با میزان امکانات کافی برای پوشش نیازهای مصدومان و  آسیب دیدگان است.

هاشمی گفت:زلزله بم، ورزقان، کرمانشاه وکرمان پیامهای عبرت انگیزی برای ما بهمراه دارد و باید از این آموزش پرهزینه بیشترین بهره را در حفظ جان شهروندان و کاهش خسارات در سوانح آتی ببریم.

وی تاکید کرد:یکی از راهکارهای مقابله با زلزله، افزوده شدن بیمه مسئولیت وکیفیت به فرایند ساخت بعنوان ضلع چهارم خریدار، سازنده و شهرداری است که هم کیفیت وهم مقاومت ساختمان را افزایش می‌دهد.

کد N1807693

وبگردی