آفتاب

ساخت بخاری قابل استفاده در خودرو و چادر

ساخت بخاری قابل استفاده در خودرو و چادر

همشهری آنلاین: نوعی بخاری برقی برای استفاده در چادرهای مسافرتی و همچنین کابین اتومبیل توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس ساخته شده که استفاده از این محصول خطر گازگرفتگی و مرگ ناشی از گازهای مضر را برطرف می‌کند.

به گزارش ايرنا، مدیرعامل شرکت پرهام نوین طرح خودرو که سازنده این محصول است، گفت: این محصول با این شیوه کارکرد برای نخستین بار در دنیا ساخته شده و نمونه‌های مشابه این بخاری در بازار با سوخت گازوییل و نفت کار می‌کند.

نور محمد محمدی افزود: هزینه خرید گازوییلی و نفت سوز این بخاری‌ها بسیار بالا و بیش از 30 میلیون ریال است در حالی که هزینه بخاری که توسط این شرکت ساخته شده بسیار کم است، با برق خودرو هم کار می‌کند و بهای آن حدود یک میلیون و 900 هزار ریال است.

وی که از اتباع کشور افغانستان است و در شیراز زندگی می‌کند، افزود: این بخاری قابل استفاده در تمام خودروهای سبک، سنگین و همچنین چادرهای مسافرتی است و هیچگونه خطر آتش‌سوزی و یا تولید گازهای مضر ندارد.

محمدی، بر کم مصرف بودن این بخاری تاکید کرد و بیان داشت: این محصول حتی در صورت خاموش بودن خودرو، توانایی کار کردن بین پنج تا 10 ساعت را دارد و در صورت کاهش برق باطری خودرو به صورت خودکار (اتوماتیک) خاموش می‌شود.

وی اضافه کرد: در اولین مرحله 200 بخاری توسط این شرکت ساخته شده و در صورت تقاضای بازار، امکان تولید انبوه این وسیله گرمازا نیز وجود دارد.

محمدی گفت: هدف از ساخت این بخاری، جلوگیری از مرگ رانندگان، مسافران و افرادی است که اقدام به گرم کردن فضای داخل کابین خودرو و یا چادرهای مسافرتی به وسیله پیک نیک و وسایل غیر استاندارد می‌کنند.

او بیان کرد: تاکنون درخواست‌هایی از داخل کشور و همچنین کشورهای سردسیر اروپایی برای خرید این محصول دریافت کرده‌ایم.

وی، در بخش دیگری از مطالب خود گفت: شرکت پرهام نوین طرح خودرو از سال 92 فعالیت خود را در پارک علم و فناوری فارس آغاز کرد و هم اینک 20 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول کار هستند.

محمدی بیان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امری ضروری است که باید به شیوه‌ای اصولی انجام شود و همسو با کمک به تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌ها باشد.

کد N1807578

وبگردی