آفتاب

رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل به نفع مسلمانان روهینگیا

رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل به نفع مسلمانان روهینگیا

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا از میانمار خواست به اقدام نظامی علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا پایان دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت ۱۲۲ رای مثبت از میانمار خواست به اقدام نظامی علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا در این کشور پایان دهد.

بر این اساس، ۱۲۲ کشور در مقابل مخالفت ۱۰ کشور به این طرح  رای مثبت دادند. روسیه، چین و سوریه در میان کشورهایی بودند که به این طرح رای منفی دادند.

۲۴ کشور نیز از شرکت در رای‌گیری امتناع کردند و نمایندگان ۳۷ کشور نیز در این جلسه غایب بودند. ۱۹۳ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستند.

این طرح که از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده بود از میانمار می‌خواهد که عملیات نظامی علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا را پایان دهد. این طرح همچنین از دبیر کل سازمان ملل می‌خواهد که نماینده ویژه‌ای را برای میانمار تعیین کند.

این طرح همچنین تضمین دولت میانمار درباره بازگشت پناهجویان روهینگیا به مناطق زندگی خود در این کشور و رعایت حقوق شهروندی آنها را خواستار می‌شود.

کشورهایی که به این طرح رای منفی دادند شامل چین، روسیه، کمبوجیه، لائوس، فیلیپین، ویتنام، بلاروس، زیمبابوه، سوریه و میانمار بودند.

اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار از سال ۲۰۱۲ تاکنون با اعمال خشونت‌های گسترده‌ای از سوی ارتش و دولت این کشور و همچنین افراط‌گرایان مواجه بودند. تاکنون ۹ هزار نفر از مسلمانان روهینگیای میانمار کشته شده‌اند.

کد N1807394

وبگردی