آفتاب

سیدحسن خمینی: سکوت نکرده‌ام/ حرف زدن بیش از حد سودی ندارد

سیدحسن خمینی: سکوت نکرده‌ام/ حرف زدن بیش از حد سودی ندارد

جماران نوشت: یادگار امام با تاکید بر اجتهاد در اندیشه امام خمینی گفت: در شرایط فعلی عدم تبعیض، مبارزه با فساد، ریشه کن کردن فقر و مقابله با ظلم مهمترین مطالبات جامعه است و از همین رو امروز باید بخش فقر ستیز و فسادستیز اندیشه امام پررنگ شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار سردبیر و اعضای تحریریه روزنامه  وقایع اتفاقیه با تاکید بر اینکه هرچقدر نقاط وحدت را در جامعه بیشتر کنیم هویت ملی مردم تقویت شده است، تصریح کرد: یکی از نمادهای وحدت و هویت ملی امام است و بنابراین، همه باید تلاش کنیم همانطور که ایشان نماد و هویت دیروز و امروز جامعه ما هست، شخصیت ایشان نماد فردای جامعه ما هم باشد؛ امری که با توجه به اندیشه امام در خصوص تأثیر زمان و مکان در اجتهاد و بعد پویایی فقه امکان پذیر است.

سید حسن خمینی، زبان، دین، مذهب و فرهنگ را عوامل عوامل اصلی وحدت خواند و تاکید کرد: ایران آنجاست که فرهنگ ایرانی حضور دارند و به همان دلیل که مولوی و ابوریحان بیرونی به رغم تولد در بخشی خارج از ایران، ایرانی هستند امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هم ایرانی هستند، زیرا قسمت مهمی از فرهنگ ایران را تشکیل می دهند.

وی به دست اندرکاران روزنامه توصیه کرد: مخاطب را بشناسید و آن را گم نکنید، چرا که سرمایه یک رسانه مخاطب مستقیم آن است و لذا برای بدست آوردن دل کسی که یکبار شما را می خواند مخاطب اصلی را نرنجانید و کاری نکنید که آنان دچار سردرگمی شوند.

یادگار امام در این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دلیل سکوت شما چیست، گفت: سکوت نکرده‌ام، بلکه روش همیشگی را دارم و اگر بیان موضوعی را لازم بدانم یک لحظه در سخن گفتن تردید نمی کنم؛ اما گاهی سخن گفتن زیاد از حد سودی ندارد.

4527214

کد N1807355

وبگردی