آفتاب

کنایه یک اصولگرا به اصلاح‌طلبان:روحانی را تنها گذاشتید/تابش: حامی دولتیم اما نقد هم می‌کنیم

کنایه یک اصولگرا به اصلاح‌طلبان:روحانی را تنها گذاشتید/تابش: حامی دولتیم اما نقد هم می‌کنیم

ایلنا نوشت: دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه دولت در هر صورت باید به سؤالات مردم پاسخ قانع کننده بدهد، اظهار کرد: برخی از حرف‌های رئیس‌جمهور در همایش حقوق شهروندی ممکن است مستند گزارش‌های حقوق بشری غرب قرار گیرد و بدون هزینه ما را متهم و محکوم کنند.

محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با اشاره اظهارات رئیس‌جمهور در همایش حقوق شهروندی گفت: دولت می‌گوید بودجه ندارد اما هر از چندی همایش‌های میلیاردی برگزار می‌کند. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی حضور همه کابینه دولت و مسئولان و نیز شمار زیاد میهمانان از سراسر کشور را هزینه‌بر دانست و گفت: حرف‌ها و توصیه‌های رئیس جمهور را می‌شد از رسانه ملی گوش داد و به آن عمل کرد.

حبیبی افزود: دولت باید به هشدار مراجع عظام تقلید توجه کند و به مسایلی که معیشت مردم را در خطر می‌اندازد دقت کند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در این همایش گفته است؛ وقتی کسی می‌آید از ما کنتور آب می‌خواهد چرا از دین و مذهبش سؤال می‌کنیم. چرا می‌گوییم بیا اول بگو که دین و مذهبت چیست؟ برای کدام گروه هستی؟ نماز شب می‌خوانی یا نه. روزه و نماز مستحبات را انجام می‌دهی؟ و.... چه کار به مردم دارید خوب آب می‌خواهد بدهید!

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: واقعاً جای تعجب است حتی یک مورد از اول انقلاب تاکنون در مورد دادن کنتور آب و برق به مردم وجود ندارد که دستگاه‌ها چنین کاری کرده باشند! بر فرض در دولت اعتدال این کار انجام شده است؛ چرا آقای رئیس‌جمهور آن را در یک همایش مطرح می‌کند؟ چرا تاکنون اقدامی برای این خبط عظیم نکرده است.

حبیبی گفت: مدعیان اصلاح‌طلبی امروزها از زیر بار پاسخگویی فرار می‌کنند. برخی از آنها امروز دولت را تنها گذاشته‌اند. اینکه در پست‌های مدیریتی شریک باشند و از دولت طلبکاری می‌کنند و در عین حال هزینه‌های این شراکت را نپردازند، یک بی‌انصافی سیاسی است.

وی با بیان اینکه دولت در هر صورت باید به سؤالات مردم پاسخ قانع کننده بدهد، گفت: برخی از حرف‌های حساب نشده رئیس‌جمهور در این همایش ممکن است مستند گزارش‌های حقوق بشری غرب قرار گیرد و بدون هزینه ما را متهم و محکوم کنند. چرا رئیس جمهور در اعلام مواضع خود در این همایش‌های پر هزینه از نوع حرف‌های انتخاباتی ارائه می‌دهد.

حمایت و نقد دولت را همزمان دنبال می‌کنیم


همچنین اعتمادآنلاین نوشت:

نایب رییس فراکسیون امید تاکید کرد: اصلاح طلبان حامی دولت بوده و هستند، اما این حمایت همراه با نقد است.

محمدرضا تابش گفت: رای دهندگان باید در کنار مطالباتشان محدودیت ها و موانع و مشکلات را هم در نظر بگیرند البته که نقد منصفانه موجب پیشبرد امور در هر عرصه ای می شود. منتها برخی مواقع برخی گروه ها هستند که نه تنها نقد نمی کنند بلکه به گونه ای عمل می کنند که موضوع به تخریب می کشد و باید در نظر داشت که تخریب منجر به تضعیف خواهد شد. زمانی که می دانید منابعتان کم است، سرمایه گذاری خارجی انجام نمی شود، هنوز با تحریم ها مواجه هستید اما اینکه مدام نشانه ها و پالس های خود را به سمت دولت ببرید این تخریب است دیگر نقد محسوب نمی شود.

او با بیان اینکه باید همه کمک کنند وعده های حسن روحانی محقق شود، گفت: ایشان دائم بر اینکه «من در صدد هستم تا وعده ها را محقق کنم» بافشاری می کنند. همچنین در عرصه سیاست خارجی هم با اجرایی شدن برجام تلاش کرده اند تا تحریم ها و محدودیت ها را از بین ببرند. در داخل کشور هم فضا خیلی بهتر از گذشته شده است.

نایب رییس فراکسیون امید در پایان تاکید کرد: ممکن است اصلاح طلبان نقد و انتقادهایی مطرح کنند اما برای اصلاح طلبان این موضوع در همین سطح انتقاد است. اصلاح طلبان همان طور که قبلا حمایت خود را از دولت اعلام کرده بودند و برای باقی ماندن آن هم تلاش کردند، الان هم حمایت می کنند؛ البته حمایت و نقد توامان و در کنار هم هستند، چون حمایت کرده ایم و می کنیم این دلیل نمی شود که در مواردی که لازم است نقد وجود نداشته باشد.

29215

 

کد N1807098

وبگردی