آفتاب

رییس سازمان امنیت رژیم صهیونیستی: اظهارات ترامپ اسراییل را ناامن کرده است

رییس سازمان امنیت رژیم صهیونیستی: اظهارات ترامپ اسراییل را ناامن کرده است

ایرنا نوشت: « نداف ارگمان» رییس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی (شاباک) گفت که پس از سخنان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره قدس ، اوضاع ناآرام شده است .

به گزارش شبکه خبری المیادین، وی در نشست کمیسیون روابط خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «اوضاع فلسطین سال گذشته بسیار ناامن و متزلزل بود»، ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در کرانه باختری و نوار غزه را به شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، مرتبط دانست.

ارگمان ادعا کرد که این رژیم توانسته طی سال گذشته 400 عملیات مهم از جمله 13 عملیات انتحاری، 8 عملیات ربایش و 94 عملیات شهادت طلبانه را خنثی کند.

پس از اقدام ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و دستور انتقال سفارت این کشور ، موجی از مخالفت ها در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان شکل گرفت و درگیری و تنش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی آغاز شد.

در تازه ترین اقدام پنجشنبه گذشته به رغم تهدیدهای ترامپ و نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر قطع کمک های مالی به کشورهایی که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل رای مثبت دهند، قطعنامه ای در مجمع عمومی به تصویب رسید که در آن با تغییر وضعیت قدس اشغالی مخالفت شد و حقوق فلسطینیان را درباره قدس به رسمیت شناخت.

49311

کد N1807074

وبگردی