آفتاب

پاکستان خطاب به واشنگتن: ما را تهدید نکنید از تجربیات ما بیاموزید

پاکستان خطاب به واشنگتن: ما را تهدید نکنید از تجربیات ما بیاموزید

ایسنا نوشت: وزیر خارجه پاکستان در واکنش به اظهارت معاون ترامپ درباره اینکه به اسلام‌آباد هشدار داده شده است که اقدامی علیه پناهگاه‌های امن تروریست‌ها انجام دهد، گفت چنین ادعایی بیانگر سرخوردگی دیپلماتیک آمریکا در سازمان ملل و افغانستان است.

به گزارش پایگاه خبری تریبیون، اظهارات خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به سخنان پنج‌شنبه گذشته مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در پایگاه‌ نیروهای آمریکایی در بگرام افغانستان بیان شد، پنس گفته بود پاکستان از "مدت‌ها پیش" پناهگاه امن برای طالبان و بسیاری از سازمان‌های تروریستی تامین کرده است اما آن روزها به پایان رسیده است.

پنس افزود: رئیس‌جمهور ترامپ به پاکستان هشدار داده است. همانطور که رئیس‌جمهور گفته من هم اکنون می‌گویم پاکستان باید به وظایف شراکتش با ایالات متحده آمریکا عمل کند و اگر پاکستان به پناه دادن به مجرمان و تروریست‌ها ادامه دهد، چیزهای زیادی را از دست می‌دهد.  

وزارت خارجه پاکستان در واکنش شدیداللحن به این اظهارات تاکید کرد هیچگاه متحدان به یکدیگر هشدار نمی‌دهند! دو روز پس از این جنگ لفظی، وزیر خارجه پاکستان در پیامی توئیتری اظهارات پنس را محکوم کرد. او نوشت: "سرخوردگی در جناح دیپلماتیک در سازمان ملل متحد و جنگ در افغانستان در اظهارات دولت آمریکا موج می‌زند."

این اظهارات واکنشی به تحقیر آمریکا در رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره قطعنامه‌ای علیه تصمیم واشنگتن درباره پذیرفتن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و ناکامی ایالات متحده در افغانستان بود. در ادامه پیام توئیتری وزیر امور خارجه پاکستان آمده است: ما را سرزنش یا تهدید نکنید و از تجربیات ما در جنگ علیه ترور بیاموزید... البته اگر این هدف مشترک ماست.

52310

کد N1806997

وبگردی