آفتاب

برخورد ماموران شهرداری مشهد با یک دستفروش/شهردار مشهد: با متخلفان برخورد می‌شود

برخورد ماموران شهرداری مشهد با یک دستفروش/شهردار مشهد: با متخلفان برخورد می‌شود

روز گذشته (شنبه/۲ دی) فیلمی بر روی فضای مجازی منتشر شد که داستان آن برخورد خشونت آمیز ماموران سبد معبر شهرداری مشهد با یک دستفروش بود؛ در این رابطه شهردار منطقه‌ای که این اتفاق در آنجا افتاده‌ گفته است که دستفروش با دستور قضایی به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته فیلم کوتاهی در فضای مجازی منتشر شد که داستانش تکراری بود؛ بازهم ماموران سبد معبر شهرداری در برخورد با یک دست‌فروش مرتکب خشونت می‌شوند اما این‌بار بر روی پلی به نام «سجاد» که در منطقه ۱۱ شهر مشهد قرار دارد.

در این فیلم ماموران سد معبر که بیشتر از سه نفر بودند پس از ضرب و شتم دستفروش، ترازوی وی را می‌شکنند و یکی از آنها در پاسخ به اعتراض عابری که خواسته بود جلوی این اتفاق را بگیرد؛ مدعی می‌شود که دستفروش در حال فیلم بازی کردن است.

در ادامه این فیلم ضبط شده، ماموران شهرداری دستفروش مورد نظر را کشان کشان از روی پله‌های برقی پل سجاد پایین می‌برند و ابدا به اعتراض افراد حاضر در محل توجهی نمی‌کنند.

«قاسم تقی‌زاده خامسی» شهردار مشهد امروز در گفت‌و‌گو با روابط عمومی شهرداری مشهد با تایید برخوردهای صورت گرفته با این دستفروش از سوی ماموران شهرداری تاکید کرده که این اتفاق در هفته‌های گذشته اتفاق رخ داده و باید با متخلفان برخورد قاطع صورت پذیرد.

شهردار مشهد با تاکید بر اهمیت برقراری نظم و انضباط عمومی در شهر انتقاد کرده که برقراری نظم با قلدری و خشونت امکان پذیر نیست و باید با روش‌های مدنی و انسانی، رافت اسلامی و تعامل توسل جست.

تقی زاده خامسی در پایان خطاب به شهردار منطقه ۱۱ یادآور شده است: بار دیگر انتظار دارم در حوزه مدیریت شهری جدید، انسان‌ها عزیز قلمداد شوند و همراهی با عزت با آحاد جامعه می‌تواند همکاری شهروندان را برای شهری با نظم و انضباط همراه داشته باشد.

در همین ارتباط «سعید ریخته‌گر» شهردار منطقه ۱۱ که این اتفاق در حوزه مدیریتی وی رخ داده از انتقال این دستفروش به بیمارستان ابن‌سینا با توجه به دستور قضایی خبر داده است.

کد N1806968

وبگردی