آفتاب

بازدید رئیس موزه بریتانیا از موزه هنرهای معاصر

بازدید رئیس موزه بریتانیا از موزه هنرهای معاصر

هارتوینگ فیشر؛ رییس موزه بریتانیا با همراهی علی محمد زارع؛ رییس موزه هنرهای معاصر تهران از آثار تونی کرگ و گنجینه این موزه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، هارتوینگ فیشر (رییس موزه بریتانیا) ضمن بازدید از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه آثار حجمی و طراحی‌های آثار تونی کرگ (هنرمندانگلیسی - آلمانی) با علی محمد زارع (رییس موزه هنرهای معاصر تهران) دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در این دیدار علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران ضمن خیر مقدم به رییس موزه بریتانیا (بریتیش می‌وزیوم)، ابراز امیدواری کردکه جهانیان بتوانند از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بازدید داشته باشند و ما بتوانیم این آثار را که دربرگیرنده مهم‌ترین آثار هنرمندان معاصر ایران و مدرنیست غربی است در موزه‌های مهم و مطرح جهان به نمایش بگذاریم.

هارتوینگ فیشر؛ رییس موزه بریتانیا ضمن ابراز شگفتی از معماری بی‌نظیر موزه و با خوشحالی از اینکه توانسته است، از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را بطور یکجا بازدیدکند، گفت: در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران آثار ارزشمند و منحصر بفردی از هنرمدرن غرب و هنر معاصر ایران با تنوع سبک‌های هنری وجود دارد که هر هنرمند و هنر دوستی آرزوی دیدن این گنجینه کمتر دیده شده را از نزدیک دارد.

رییس موزه بریتانیا ضمن بازدید از آثار تونی کرگ گفت: این مجموعه‌ای که از این هنرمند در گالری‌های موزه به نمایش درآمده است و با توجه به‌شناختی که من از تونی کرگ دارم، یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های به نمایش در آمده از این هنرمند است.

هارتوینگ فیشر در پایان این دیدار افزود: با توجه به ظرفیت بالای موزه هنرهای معاصر تهران و جایگاه بین‌المللی آن می‌توانیم در آینده نزدیک همکاری‌های فرهنگی و هنری بین موزه بریتانیا و موزه هنرهای معاصر تهران را داشته باشیم.

کد N1806963

وبگردی