آفتاب

کتاب «اصول و مبانی بیمه های اجتماعی» منتشر شد

کتاب «اصول و مبانی بیمه های اجتماعی» منتشر شد

کتاب «اصول و مبانی بیمه های اجتماعی» از سوی انتشارات موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، «اصول و مبانی بیمه های اجتماعی» از سوی انتشارات موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی منتشر شد.

این کتاب که توسط «علی اخوان بهبهانی» تالیف شده  به مبانی و اصول بیمه های اجتماعی، تعریف مفاهیم این حوزه، مبانی نظری و تاریخچه شکل گیری بیمه های اجتماعی می پردازد.

مباحث مربوط به  بیمه های پایه اجتماعی، تجربه کشورهای پیشرفته و همچنین تجربه خاص ایران در نگارش این کتاب مورد توجه مولف آن قرار گرفته است. 

در معرفی این کتاب آمده است: این روزها مباحث زیادی در حوزه سیاست گذاری و همچنین در حوزه عمومی در مورد ضرورت اصلاح تامین اجتماعی و همچنین نقش آن در توسعه، مطرح شده است. این در حالی است که ایده هایی که در این حوزه مطرح می شوند؛ گاها نه تنها مسائل و مشکلات بیمه های اجتماعی را حل نمی کنند، بلکه مشکلاتی را هم به آن اضافه می کنند. دلیل اصلی این امر عدم آشنایی سیاستگذاران و تصمیم گیران با مسائل این حوزه است.

تا به حال حالا کتاب های زیادی از جمله توسط موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در مورد مباحث مختلف بیمه های اجتماعی منتشر شده است. این کتاب به نوعی مباحث مهم این کتاب ها را پوشش می دهد.

در کتاب پیش رو سعی شده است در چهار فصل ضمن آشنایی مختصر با تعریف، مفاهیم و تاریخچه تأمین اجتماعی، به مبانی نظری تأمین اجتماعی، بستر  اقتصادی نظام تأمین اجتماعی، نظام های چندلایه تأمین اجتماعی و اصول و مبانی تأمین اجتماعی از دیدگاه اسلام پرداخته شده است.

در ادامه با تشریح مبانی و مدلهای مدیریت منابع و مصارف در تأمین اجتماعی، چالش‌های نظام‌های تأمین اجتماعی و اصلاحات صورت گرفته در آنها بررسی شده و در پایان نیز  وضعیت تأمین اجتماعی در ایران، سیر تحولات حقوقی و ساختاری آن، قوانین تأمین اجتماعی در کشور و صندوقهای ارائه کننده بیمه اجتماعی در ایران مورد بحث قرار گرفته است.

در مقدمه کتاب اظهار امیدواری شده است که این کتاب  مورد استفاده دانشجویان مقاطع مختلف در رشته‌های همچون مدیریت، بیمه، علوم اجتماعی و سیاستگذاری قرار گیرد.

علاقه مندان به تهیه این کتاب می‌توانند به مؤسسۀ عالی پژوهش تأمین اجتماعی واحد کتابخانه به شماره 88753245 داخلی 113 تماس بگیرید.

کد N1806886

وبگردی