آفتاب

فرصت کم کی‌روش برای آماده سازی تیم‌ملی

فرصت کم کی‌روش برای آماده سازی تیم‌ملی

تنها 5 ماه برای کی‌روش و تیم ملی زمان باقی مانده است و سرمربی تیم‌ملی دیگر باید تصمیم نهایی خود را برای انتخاب بازیکنان حاضر در جام جهانی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی ایران قرار است تا چند ماه دیگر برنامه های خود را برای آماده سازی جام جهانی شروع ‌کند و آخرین اردوها زیر نظر مستقیم کی ‌روش پیگیری خواهد شد.

یکی از مشکلات کی روش که بار گذشته هم گریبان تیم ملی را گرفته بود برگزاری اردوهای تیم ملی با تمامی نفرات است و کی روش خواهان این است که در اردوهایی که برگزار می کند تمام بازیکنان مدنظرش حضور داشته باشند.

اما اکنون تعداد بازیکنانی که می ‌توانند در ترکیب پایانی تیم ملی برای جام جهانی قرار بگیرند افزایش یافته است. در حال حاضر ۳۵ بازیکن در فهرستی که کی ‌روش برای بازیکنان در نظر گرفته است قرار دارند و بر اساس نظرات و خواسته کی روش به اردوهای تیم ملی برای جام جهانی دعوت می ‌شوند.

طبق قوانین فیفا، کشورها در مرحله اول نام ۳۰ بازیکن را به فیفا ارسال می ‌کنند و در مرحله بعدی باید ۲۳ بازیکن را از بین همان ۳۰ بازیکن معرفی شده انتخاب کنند و هیچ بازیکن دیگری از فهرست ۳۰ نفره اصلی که زودتر به فیفا ارسال شده است نمی ‌تواند در بین بازیکنان حاضر در جام جهانی باشد.

با توجه به اینکه ۲۴ اردیبهشت زمان اعلام فهرست ۳۰ نفره به فیفا است، کی‌روش حدود ۵ ماه تا اعلام این فهرست زمان دارد و اردوی تیم ملی در فروردین ماه تاثیر زیادی در نظر نهایی کی روش نسبت به بازیکنان دارد. از سوی دیگر ۳۰ اردیبهشت زمان توصیه شده برای پایان رقابت‌های باشگاهی است که لیگ برتر و جام حذفی ایران، به ترتیب ۷ و ۱۲ اردیبهشت به پایان می رسد.


256 41

 

کد N1806870

وبگردی