آفتاب

ضرب‌الاجل‌ فیفا/ ۵ ماه تا معرفی فهرست ابتدایی تیم ملی در جام جهانی

ضرب‌الاجل‌ فیفا/ ۵ ماه تا معرفی فهرست ابتدایی تیم ملی در جام جهانی

برنامه‌ریزی پایان لیگ برتر و جام حذفی بر اساس ضرب الاجل فیفا تنظیم شده و کی‌روش حدود ۵ ماه تا انتخاب فهرست ابتدایی بازیکنان خود زمان دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در حالی که کمتر از شش ماه تا شروع جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی مانده، تمام مسابقات ورزشی تحت تاثیر این رقابت بزرگ قرار گرفته و اخبار روسیه و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

تیم ملی ایران هم تا چند ماه دیگر پروسه آماده سازی خود را شروع می‌کند و آخرین اردوها زیر نظر کارلوس کی‌روش شروع خواهد شد. حضور در فهرست ۲۳ نفره تیم ملی آرزوی هر فوتبالیست ایرانی است و در این میان مربی پرتغالی تصمیم نهایی را می‌گیرد.

یکی از دغدغه‌های کارلوس کی روش برگزاری اردوهای تیم ملی با تمامی نفرات است، اتفاقی که در دوره گذشته جام جهانی او را اذیت کرد و در اردوی آفریقای جنوبی خیلی از بازیکنان خود را همراه نداشت.

بعد از گذشت چهار سال از جام جهانی برزیل و تغییر چهره تیم ملی ایران، اکنون تعداد بازیکنانی که می‌توانند در ترکیب پایانی تیم ملی قرار بگیرند، افزایش یافته است. در حال حاضر ۳۵ بازیکن در ماتریسی که کی‌روش برای بازیکنان در نظر گرفته حضور دارند و بر اساس آمادگی به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند.

طبق قوانین فیفا، کشورها در مرحله نخست ۳۰ بازیکن را به فیفا معرفی می‌کنند و در مرحله دوم باید ۲۳ بازیکن را از بین این ۳۰ بازیکن انتخاب کنند و هیچ بازیکن دیگری از این فهرست ۳۰ نفره نمی‌تواند در بین بازیکنان حاضر در جام جهانی باشد.

با توجه به اینکه ۲۴ اردیبهشت زمان اعلام فهرست ۳۰ نفره به فیفا است، کی‌روش حدود ۵ ماه تا اعلام این فهرست زمان دارد و اردوی تیم ملی در فروردین ماه تاثیر زیادی در نظر نهایی کی روش نسبت به بازیکنان دارد. از سوی دیگر ۳۰ اردیبهشت زمان توصیه شده برای پایان رقابت‌های باشگاهی است که لیگ برتر و جام حذفی ایران، به ترتیب ۷ و ۱۲ اردیبهشت به پایان می رسد.

فیفا به همین منظور ضرب الاجل هایی را برای اعلام فهرست ۳۰ و ۲۳ نفره بازیکنان، زمان پایان مسابقات، دوره استراحت بازیکنان، شروع رسمی اردوها و ... مقرر کرده است.

فیفا ضرب‌الاجل‌های پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ را به این شرح مشخص کرده است:

۲۴ اردیبهشت ۹۷؛ آخرین روزی خواهد بود که تیم‌های صعود کننده به جام جهانی باید لیست ابتدایی و ۳۰ نفره خود را منتشر کنند.

۳۰ اردیبهشت ۹۷؛ روز توصیه شده برای بازی پایانی رقابت‌های لیگ‌های باشگاهی است، البته دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا از این قاعده مستثنی است.

۳۱ اردیبهشت الی ۶ خرداد ۹۷؛ دوره استراحت بازیکنان است که باید از سوی باشگاه‌ها و فدراسیون‌های عضو مورد لحاظ و احترام قرار بگیرد.

۷ خرداد ۹۷؛ روزی که تیم‌های صعود کننده به جام جهانی می‌توانند به طور رسمی بازیکنان خود را در اردوهای‌شان در اختیار داشته باشند.

۱۴ خرداد ۹۷؛ روزی که باید لیست پایانی و ۲۳ نفره تیم‌های صعود کننده به جام جهانی روسیه از سوی فدراسیون‌های مربوطه منتشر شود.

 

256 41

 

کد N1806856

وبگردی