آفتاب

مدل اروپایی پرسپولیس و پاس گلی که کیا به پیروانی داد!

مدل اروپایی پرسپولیس و پاس گلی که کیا به پیروانی داد!

افشین پیروانی رسما مدیر فوتبال باشگاه پرسپولیس شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ افشین پیروانی صاحب پستی شد که قبل تر وزارت ورزش در مدل تغییراتی برای پرسپولیس در نظر داشت به مهدی مهدوی کیا بدهد.
از یکی دو ماه قبل دوره مدیریتی علی اکبر طاهری رو به زوال رفته بود و می خواستند مدلی برای بهینه سازی در پرسپولیس داشته باشند. مدل این بود که از نیروهای فنی و فوتبالی جوانتر در لایه های باشگاه اضافه شود. انتخاب یک مدیر فوتبال در راس امور بود. گزینه اول مهدوی یکا بود اما او که با باشگاه هامبورگ قرارداد داشت حتی به دیدار وزیر ورزش نرفت . او اعتقاد داشت روزی به پرسپولیس می آید که خودش مدیرعامل باشد و هیات مدیره را هم خودش در اختیار بگیرد. یک کار درآمدزا راه بیاندازد و ساختار را به کلی تغییر دهد. او فوتبال را خیلی علمی و با درآمدزایی از فوتبال پایه و برند باشگاه رقم بزند.
چیزی که البته اعتقاد داشت با این بدنه فعلی باشگاه توانش نیست. او قرارداد دو ساله با هامبورگ را بهانه کرد و به جمع قرمزها نیامد. وحید هاشمیان هم دقیقا به همین ترتیب از همکاری با قرمزها طفره رفت.
بعد از جدایی طاهری ، حمید گرشاسبی جای او نشست اما اصرار برای تغییرات در تیم وجود داشت.
همان الگوی اروپایی بهره گیری از مدیر ورزشی در دستور کار بود. افشین پیروانی مدیر پیشین تیم ملی که توسط کی روش کنار گذاشته شده بود و دکتری مدیریت ورزش از «دانشگاه هاوایی » دارد، برای این پست انتخاب شد.
با این تغییرات پست تشریفاتی قائم مقام ورزشی هم برای محمود خوردبین صادر شده است تا قرمزها وارد عصری جدید در باشگاه شان شوند.


256 41

 

 

کد N1806521

وبگردی