آفتاب

انتقاد علم‌الهدی از فیلتر نشدن فضای مجازی/اساس لیبرالیسم، چاپیدن و اساس حقوق‎ بشر غربی، عیاشی است

انتقاد علم‌الهدی از فیلتر نشدن فضای مجازی/اساس لیبرالیسم، چاپیدن و اساس حقوق‎ بشر غربی، عیاشی است

تسنیم نوشت: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه فضای مجازی به درستی مدیریت نمی‌شود، گفت: در حوزه حقوق شهروندی نیازمند "پدافند فرهنگی" هستیم.

 آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: بحث ما در خطبه نخست در هفته‌های گذشته در موضوع شیطان‌شناسی از منظر قرآن کریم بود و عنوان شد که شیطان کارویژه اصلی‌اش تزئین و آرایشگری اعمال انسان است.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* شکنجه و آزار زنان در غرب نیز کاملاً رایج است این در حالی است که آنها از حقوق زنان نیز دم می‌زنند، در زمینه حقوق شهروندی نیز معتقد به آزادی عمل فرد هستند و می‌گویند فرد باید لذت ببرد و در بی بندوباری نیز آزاد باشد.

* حقوق شهروندی غربی مبتنی بر لیبرالیسم است، مبنای لیبرالیسم در دنیا برحسب نظریه "هابز" این است که جامعه بشری یک جامعه درنده است، باید بیشتر خورد و بیشتر بچاپد؛ این اساس لیبرالیسم است، حقوق شهروندی بر این اساس یعنی عیاشی، بی‌بندوباری و ولنگاری آزاد.

* ما مسلمان هستیم و تابع حقوق بشر غرب نیستیم و تابع اسلام هستیم، حقوق بشر اسلام به ما می‌گوید باید از این بچه بی‌گناهی که در فلسطین و یمن زیر بمب، خاک و خاکستر و کشته می‌شود دفاع کنیم، در حقوق شهروندی هم تابع حقوق شهروندی دینی و اسلامی هستیم، عزیزان ما در مسئولیت‌های این نظام خودشان هم معتقدند این نظام، نظام جمهوری اسلامی است و بر مبنای آموزه‌های دین و معارف اسلام استوار شده و باید حقوق شهروندی در این نظام مقدس ولایی براساس دین و آموزه اسلام باشد.

* نخستین حق شهروندی مردم بر حکومت اسلامی، حق معیشت است.

* در حوزه مدیریت فرهنگی نیز جامعه باید طوری مدیریت فرهنگی شود که جریان‌های لذت‌یاب، عناصر قدرت‌یاب، زورمندان و زرمندان، عناصر اجتماع و جامعه را در استخدام کامروایی‌ها، لذایذ و خوش‌گذرانی‌های خود نتوانند قرار دهند.

* این مسئله صحیح نیست که رئیس دولت عنوان کند در سال پنجم باید حقوق شهروندی را رعایت کنیم زیرا این مهم مربوط به روز اول بوده و از همان روز باید رعایت می‌شده است. امروز باید به‌دنبال پدافند فرهنگی در حوزه حقوق شهروندی باشیم.

* دولت و مجلس در مسیر حل این مشکلات باید با یکدیگر همسو باشند و نماینده مجلس صرفاً نباید به فکر اقداماتی باشد که سبب شود در دوره بعدی رای بیاورد؛ برخی مشکلات سبب شده مردم به استیصال برسند؛ جوان آبرومندی که دو فرزند نیز دارد 6 ماه حقوق نگرفته و مسئولان باید به فکر باشند.

*{با انتقاد از برخی سیاست‌ها در زمینه عدم مبارزه با آلودگی هوا} شاخص آلودگی هوا در شهری مانند تهران به اوج رسیده و مانند یک بمب شیمیایی بسیار خطرناک شده و باید پرسید که چه زمانی قرار است این قبیل موضوعات برطرف شود.

*مسئله اصلی این است که فضای مجازی به درستی مدیریت نمی‌شود و حتی مسئولان کشور از توهین و تهمت در این فضا مصون نیستند. تهمت‌ها و دروغ‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود حرف سایت‌هایی است که از خارج از کشور مدیریت می‌شوند و این‌ها حرف مردم نیست. در این فضا که هیچکس از آن در امان نیست بحث حقوق شهروندی مطرح می‌شود و عنوان می‌شود که اجازه فیلترینگ داده نمی‌شود تا حقوق شهروندی رعایت شود.

27216

کد N1806261

وبگردی