آفتاب
نماینده ویژه پوتین:

آمریکا باید به حضور نظامی خود در سوریه پایان دهد

آمریکا باید به حضور نظامی خود در سوریه پایان دهد

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه با اعلام این‌که با شکست داعش دلیلی برای تداوم حضور نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد، تأکید کرد که آمریکایی‌ها باید به حضور نظامی‌شان در این کشور پایان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه، پنجشنبه اعلام کرد با شکست گروه تروریستی داعش، دیگر دلیلی برای تداوم حضور نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد و آنچه واشنگتن در این خصوص مطرح می کند، بهانه است.

لاورنتیف، که این سخنان را در «آستانه»، پایتخت قزاقستان و در جریان نشست مشترک روسیه، ایران و ترکیه در این شهر مطرح می‌کرد، گفت: «هردلیلی را که آمریکایی‌ها برای توجیه تدوام حضور نظامی خود مطرح کنند بهانه است و ما معتقدیم آنها باید به حضور نظامی خود در سوریه پایان دهند.»

نماینده پوتین همچنین گفته است که در نشست کنونی در «آستانه» درباره فراهم‌کردن زمینه برای برگزاری کنگره مردم سوریه در سال آینده در روسیه مذاکره می‌شود.

به گفته وی، طرف‌های حاضر در مذاکرات «آستانه» امروز- جمعه- در خصوص تاریخ برگزاری این کنگره تصمیم خواهند گرفت.

این در حالی‌ست که «برت مک‌گورک» فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف علیه داعش گفته است، روسیه احتمالا به حضور پرشمار نیروهای خود در خاک سوریه ادامه خواهد داد.

برت مک‌گورک گفته است: «من هم (اعلام خروج نیروهای روسیه) از سوریه را دیده‌ام، اما باید دید چه خواهد شد... آنها حضور چشمگیر و مهمی در سوریه خواهند داشت.»

کد N1806112

وبگردی