آفتاب

اقدام‌های دفاعی روسیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تشدید می‌شود

اقدام‌های دفاعی روسیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تشدید می‌شود

مقام‌های کرملین اعلام کردند که روسیه در حال آماده‌سازی خود برای مقابله با تحریم های جدید احتمالی آمریکا و دیگر کشورها علیه مسکو است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کاخ کرملین امروز –چهارشنبه- اعلام کرد که مسکو در حال تقویت اقدام‌های دفاعی خود برای آمادگی با هدف مقابله با تحریم‌های جدید احتمالی آمریکا و دیگر کشورهاست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بسته جدیدی از تحریم های تدوین شده از سوی اعضای کنگره آمریکا را امضا و به قانون تبدیل کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این‌باره گفت: «ما در حال کار و در پیش گرفتن اقداماتی هستیم که در مقابل تحریم‌های احتمالی جدید از سوی آمریکا و سایر کشورها از منافع خود دفاع کنیم.»

بخشی از لایحه تحریمی از وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌خواهد تا گزارشی را درباره تاثیر گسترش تحریم‌ها برای جبران بدهی‌های روسیه ارائه کند. انتظار می‌رود این گزارش در اوایل فوریه منتشر شود.

این در حالی است که تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه در سال ۲۰۱۴ و به دلیل اشغال جزیره کریمه از سوی روسیه و همچنین حمایت این کشور از حامیان جدایی در شرق اوکراین همچنان پابرجاست. در همین حال، اتهام‌های آمریکا مبنی بر اینکه مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا در حالی مطرح می شود که روسیه این اتهام‌ها را رد می‌کند. این اتهام‌ها درخواست‌ها برای تحریم بیشتر روسیه را افزایش داده است.

 

 

کد N1805630

وبگردی