آفتاب

کویت به شورای امنیت متعهد شد

کویت به شورای امنیت متعهد شد

ایسنا نوشت: معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا همسو با خواست جامعه جهانی در موضعگیری خود نسبت به قدس عقب‌نشینی کند.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، صباح خالد الحمد الصباح، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت در جلسه پارلمان این کشور (مجلس الامه) در جریان بررسی درخواست نمایندگان برای بررسی پیامدهای اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس اظهار داشت: کویت پس از آنکه در اوایل سال آنی میلادی به عضویت غیر دائم شورای امنیت درآید، در راستای پیشرد روند صلح خاورمیانه در این شورا عمل خواهد کرد.

معاون نخست وزیر و زیر خارجه کویت با اشاره به این نکته که مانع‌تراشی در مسیر برقراری صلح در خاورمیانه ثبات منطقه و جهان را تضعیف می‌کند، گفت: کویت برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه و دستیابی به راه‌حلی قطعی برای آن مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت و طرح صلح عربی تلاش خواهد کرد.

طبق طرح صلح عربی اسرائیل باید از مناطق اشغالی سال ۱۹۶۷ میلادی عقب‌نشینی کرده، کشور فلسطین با پایتختی قدس تشکیل شده و برای مساله پناهجویان فلسطینی راه‌حلی عادلانه و توافقی حاصل شود و در مقابل روابط عادی میان اسرائیل و کشورهای عربی ایجاد شود.

الصباح افزود: نتیجه رای‌گیری اخیر شورای امنیت درباره پیشنویس طرح مصر برای قدس نشان‌دهنده اجماع جهانی برای مخالفت با این موضعگیری دولت آمریکاست.

مصر پیشنویس طرحی را به شورای امنیت ارائه کرده که در آن ابطال اقدام ترامپ درباره قدس را خواستار شده بود، این طرح از سوی تمامی اعضای شورا تایید شد اما در نهایت آمریکا آن را وتو کرد.

وزیر خارجه کویت ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا همسو با خواست جامعه جهانی در موضعگیری خود نسبت به قدس عقب‌نشینی کند.

مجمع عمومی سازمان ملل به تازگی کویت را به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت برای مدت دو سال از ابتدای ژانویه ۲۰۱۸ انتخاب کرد.

52310

کد N1805517

وبگردی