آفتاب

تعدد نیرو برای مهار آتش چاه نفت «رگ سفید» به دلیل دوحفاری در نزدیکی آن است

تعدد نیرو برای مهار آتش چاه نفت «رگ سفید» به دلیل دوحفاری در نزدیکی آن است

وزیر نفت در باره مهار آتش چاه نفت رگ سفید گچساران، گفت: تاکید شده اقدامات کار و مسائل ایمنی رعایت شود که افراد دچار آسیب جدی نشوند و اگر به نتیجه برسیم اولین مرتبه است که چاه فوران کرده آن را از پایین مهار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به وضعیت مهار آتش یکی از چاه‌های نفت، گفت: دو روش برای خاموش کردن چاه وجود دارد که مهار از بالا و دیگری مهار از پایین است که مهار از پایین در عمق زمین صورت می‌گیرد و به دلیل اینکه اطمینان داشته باشیم هر دو روش را لحاظ کردیم.

وی ادامه د اد: در کمتر از یک هفته یکی از چاه‌هایی که به دنبال مهار کردن آن بودیم به آ‌ن نقطه نزدیک و اول آب  و بعد  گل و لای تزریق شد و سعی در مهار آن داشتیم که در این مدت تلاش‌های زیادی صورت گرفت اما به دلیل 200 اتمسفر فشار سیال موفق نبودیم.

وزیر نفت گفت: تاکید شده اقدامات کار و مسائل ایمنی رعایت شود که افراد دچار آسیب جدی نشوند و اگر به نتیجه برسیم اولین مرتبه است که چاه فوران کرده، آن را از پایین مهار می‌کنیم.

زنگنه افزود: همه ظرفیت‌های باتجربه کشور در آنجا مستقر هستند که به این تعداد نیرو زیاد انتقاد شد اما به دلیل این که دو چاه در نزدیکی آن وجود دارد که در حال حفاری هستیم به این نیروها نیازمندیم.

کد N1805475

وبگردی