آفتاب
مرتضی بانک در گفت وگو با ایلنا:

با وزارت راه برای مدیریت منطقه آزاد فرودگاه امام اختلاف نظر داریم/ شورای عالی درباره ورود خودرو از این منطقه تصمیم می‌گیرد

با وزارت راه برای مدیریت منطقه آزاد فرودگاه امام اختلاف نظر داریم/ شورای عالی درباره ورود خودرو از این منطقه تصمیم می‌گیرد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه در حال حاضر متولی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی وزارت راه و شهرسازی است و درباره مدیریت این منطقه با این نهاد اختلاف نظر داریم، گفت: درباره ورود خودرو از منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی و حدود تردد آن شورای عالی مناطق آزاد باید تصمیم بگیرد.

مرتضی بانک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تعیین تکلیف مدیریت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در حال حاضر متولی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی، وزارت راه و شهرسازی است اما شورای عالی مناطق آزاد، مدیریت دبیرخانه را بر اساس قانون بر عهده دارد.

وی ادامه داد: البته در این باره اختلاف نظرهایی با وزارت راه وشهرسازی داریم.

بانک با تاکید بر اینکه تصمیمات شورای عالی مبنای کار خواهد بود، گفت: این موضوع را باید در شورای عالی مناطق آزاد مطرح کنیم و شورا باید در این باره تصمیم گیری کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره تعیین مدیرعامل این منطقه اظهار داشت: تا زمانی که وزارت راه و شهرسازی متولی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی باشد، این نهاد مسئول منطقه را معرفی و منصوب می کند.    

وی همچنین درباره امکان ورود خودرو از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام و حدود تردد آن در پایتخت تاکید کرد: درباره ورود خودرو از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی و حدود تردد آن باید شورای عالی مجوز بدهد و این منطقه شامل شرایط خاص می شود.  

بانک ادامه داد: در مورد ورود خودرو از این منطقه باید مقررات دقیق‌تری به اجرا برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره آخرین وضعیت لایحه تاسیس مناطق آزاد جدید در مجلس گفت: بررسی لایحه تاسیس 8 منطقه آزاد جدید در مجلس در جریان است و ما هم از آنچه که در دوره گذشته در چارچوب لایحه در مجلس مطرح شده حمایت می‌کنیم.

کد N1805441

وبگردی