آفتاب

حمله به فرودگاه العریش مصر همزمان با حضور وزیران کشور و دفاع

حمله به فرودگاه العریش مصر همزمان با حضور وزیران کشور و دفاع

ایسنا نوشت: در جریان بازدید وزیر دفاع و وزیر کشور مصر از استان سینای شمالی، فرودگاه العریش مورد حمله نیروهای افراطی قرار گرفت. ارتش مصر حال وزیران امنیتی را خوب توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی حمله به فرودگاه العریش در استان سینای شمالی یک افسر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

این حادثه تروریستی زمانی رخ داد که صدقی صبحی، وزیر دفاع و مجدی عبدالغفار، فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر کشور در حال بازدید از اوضاع امنیتی شهر بودند.

در استان سینای شمالی افراط‌گراهایی که با داعش در سال ۲۰۱۴ بیعت کرده‌اند، در حال فعالیت هستند و طی حملاتی به داخل استان و مناطق دیگر صدها تن از نیروهای پلیس را کشته‌ و برخی را کلیساها را هدف قرار داده‌اند.

ارتش مصر گفت، طی عملیاتی امنیتی با همکاری پلیس صدها تن از افراط‌گراها کشته یا دستگیر شده‌اند.

سخنگوی نظامی مصر نیز گفت، در پی این حمله، نیروهای مسلح و پلیس با تروریست‌ها درگیر شده و به پاکسازی منطقه اطراف پرداختند.

تامر رفاعی، سخنگوی نیروهای مسلح مصر درباره حال دو وزیر مذکور گفت، حال آن دو خوب است و آسیبی ندیده‌اند.

یک منبع امنیتی مصر هم افزود، پیش از وقوع این حادثه تروریستی، این دو وزیر از العریش بازدید کرده و وارد قاهره شده بودند.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

در این راستا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر پس از حمله تروریستی به مسجدی در روستای الروضه که بیش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشت، ۲۴ نوامبر به ارتش و وزارت کشور دستور داد،‌ ظرف سه ماه امنیت شبه جزیره سینا را تامین کنند.

سازمان امنیت مصر ماموریت یافته به تعدادی از مناطق کوهستانی حمله کند، زیرا احتمال می‌دهد نیروهای افراط‌گرا در این مناطق مخفی شده باشند.

دستگاه‌های امنیت این کشور پس از اعلام آماده‌باش امنیتی به هنگام دستگیری مجریان حمله به فرودگاه، در بالاترین درجه آماده‌باش قرار دارند.

استان سینای شمالی در جوار اسرائیل و نوار غزه واقع است که در آن جماعت "انصار بیت المقدس" فعالیت می‌کنند، گروهی که مسؤولیت کشته شدن صدها تن از نیروهای ارتش و پلیس را طی چهار سال اخیر برعهده گرفته است.

جماعت "انصار بیت المقدس" سال ۲۰۱۴ با داعش اعلام بیعت کرد و نامش را به "ولایت سینا" تغییر داد.

52310

کد N1805406

وبگردی